Szerző: ZÁCH DÁNIEL
2022.12.20.
Számos körülmény szerencsétlen egybeesése okozhatta a december 19-én, a budapesti Boráros téren történt ráfutásos villamosbalesetet. Az öt utas könnyű, és az okozó szerelvény vezetőjének súlyos sérülésével végződő ütközés kapcsán összeszedtük a legfontosabb információkat.
A BKV előzetes tájékoztatása alapján a hátulról érkező villamos vezetőjének rosszulléte okozta a tegnap este, a Boráros téri megállóban történt ráfutásos balesetet. Mint a Népszava megtudta, a Budapesti Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Főosztálya közúti baleset gondatlan okozása vétség miatt folytat nyomozást. Az ütközés Európa legforgalmasabb vonalán, a Nagykörúton következett be, és a vétlen szerelvény öt utasának könnyebb, illetve a hátulról nekiütköző, üresen közlekedő szerelvény vezetőjének súlyos sérülésével végződött. A legfontosabb kérdésekre próbáltunk válaszokat keresni, szakértői segítséggel.
Az ügyre rálátó, de nevük elhallgatását kérő forrásaink megerősítik amit a BKV írt, hiszen mint mondják, a cégnek kézzelfogható bizonyítéka van arra, hogy a balesetet okozó villamosvezető rosszul lett, és nem a figyelmetlensége okozta az ütközést. Noha számos különböző típus van forgalomban Budapesten, a 2006-2007 körüli gyártású, a balesetben érintett Combinók viszonylag korszerűek, ami egyúttal azt is jelenti, hogy többféle műszaki megoldás segít elkerülni az hasonló ütközéseket.
Több, Budapesten közlekedő típust, tehát a hannoverinek is nevezett TW6000-6100 típusokat, a középidős, 2009-ben forgalomba állított Combinókat és a legfiatalabb, pár éves CAF-okat egyaránt ellátták úgynevezett éberségi rendszerrel. Ez elvileg megakadályozza, hogy a szerelvény akkor is tovább haladjon, ha vezetője nem figyel, esetleg rosszul lesz.
A német gyártmányú, közel 54 méter hosszú és 69,7 tonna tömegű Combinón kétféle időhatárral működik ez a biztonsági berendezés: ha a vezető 4 másodpercen keresztül nem nyomja meg az éberségét visszaigazoló gombot az ülés karfáján, illetve nem érinti meg az erre a célra szolgáló lábpedált, gép hangjelzést ad, majd ha ezt követően sem történik semmi, további 4 másodperccel később intenzíven lassítani kezd és teljesen megállítja a szerelvényt...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.