Szerző: Partizán
2022.12.27.
1997-ben, éppen negyed százada kezdte meg adását Magyarország első két országos kereskedelmi csatornája, a TV2 és az RTL Klub: idén 25 éves tehát a magyar kereskedelmi televíziózás. Bár a hogyanról vérremenő viták folytak, az akkor mégsem volt senki számára nem volt kérdés, hogy Magyarországon is létre kell hozni a plurális médiapiacot. Az ígéret és a remény az volt, hogy a televízió piacosítása és a csatornák versenye a szórakoztatás új, minőségibb formáit, az információáramlás szabadságát és a kommunikáció demokratikussá válását fogja elhozni. A 25 éves évforduló alkalmából megtartott ünnepi vacsora témája az volt, hogy vajon beteljesült-e ez az ígéret. Négy vendégünk tévés karrierje nagyjából a kereskedelmi tévékkel együtt indult: végigélték a magyar tévézés kezdeti, lelkes, kísérletező szakaszát, és a professzionalizálódásának (kiüresedésének?) korszakát is. Az elmúlt negyed század televíziózását alakító főbb folyamatokról kérdeztük őket: milyen szempontok alakítják a nagy tévék műsorstruktúráját? Miért vesztek ki az új, kísérletező formák? Hogyan teremti meg a tévé a saját világát? Lehet-e szórakoztató formában társadalmilag releváns témákról beszélni? Vendégeink adásban említett műsorai:
Főszerepben - Alföldi Róbert műsora az RTL+-on: https://www.rtlmost.hu/foszerepben-p_...
Dalfutár - Hajós András műsora: / @Dalfutar
Propaganda - Till Attila műsorának adásai: / @Propaganda2020
Veiszer Alinda csatornája: https://www.patreon.com/veiszeralinda...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.