Szerző: KUN ZSUZSI
2023.12.14.
A probléma nem csak a rossz jegyek miatt frusztráló, bár egy iskoláskorú gyereket talán tényleg az zavarhatja a legjobban, hogy sorra hozza a rossz jegyeket, pedig sem az intelligenciája, sem a társadalmi-gazdasági háttere nem indokolja a lemaradást. Életkorához képest mégis lemarad, ráadásul az olvasásértési nehézségek egy idő után jószerével az összes iskolai tantárgy tanulása során nehézséget okoznak – a matematikától a biológián át a történelemig mindenhol olvasni kell, a magyar- és idegennyelv-órákról nem is beszélve. A zsúfolt osztálytermekben sem kapacitás, sem módszertani támogatás nincs ahhoz, hogy ezekre a diákokra elég figyelem jusson, úgyhogy sokan iskolán kívül vagy felnőttkorukban döntenek úgy, hogy belevágnak a 21. században szinte nélkülözhetetlen nyelvtanulásba.
A budapesti Step by Step Nyelvstúdióban apró csoportokban, multiszenzoros oktatási módszerekkel foglalkoznak diszlexiás kamaszokkal és felnőttekkel olyan nyelvtanárok, akik nemcsak szeretnék megtanítani a nyelvet, hanem tisztában vannak azzal is, hogy milyen speciális igényeket kell figyelembe venniük. Aradi Katalin, a nyelviskola vezetője beszélt a Qubitnek arról, hogy milyen mindennapi problémákkal és nehézségekkel kell szembenézniük, és hogy milyen módszertani fogások segítenek feloldani ezeket...
Lásd még:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.