2025. július 16., szerda

MIT ADOTT A MAGYAR VASÚTNAK LÁZÁR JÁNOS, ÉS MIT VETT EL TŐLE?

TELEX
Szerző: TENCZER GÁBOR
2025.07.16.


Olcsó vonatjegy és vármegyebérlet, növekvő, egymilliárdot is meghaladó utasszám, késések utáni visszatérítés, haváriaterv és klímás pótlóbusz kontra nyári vasúti összeomlások, elmaradt fejlesztések, akadozó vasúti karbantartás és üzemeltetés, hisztérikus kommunikációs reakciók. Szakértőket és MÁV-osokat kérdeztünk arról, szerintük mit hozott a magyar vasútnak Lázár János: korbácsot vagy kenyeret?


2022 decembere óta közlekedési miniszter Lázár János, aki az eltelt bő két és fél évben nem panaszkodhatott arra, hogy unalmas, konfliktusmentes területet vihet. Az idei első, pünkösdi vasúti összeomlás óta viszont mintha inkább a botrányok uralkodtak volna el. Hova jutott el a magyar vasút Lázár eddigi ténykedése alatt, és mi köszönhető ebből konkrétan a miniszternek?

Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke szerint Lázár Jánosnak mint közlekedési miniszternek nem nagyobb az önállósága tíz százaléknál, amivel persze így is nagyobb a mozgástere, mint bárki másnak a kormányban. Mint mondta, Lázár miniszterként fix időre, a következő választásig tartó időszakra szerződött – másként nem is lehet, ezalatt feladatokat kap és kormánydöntéseket hajt végre. Az szintén a feladat része szerinte, hogy kitette magára az „Ide lőjetek!” táblát, így rá terelődik a fókusz, „ő viszi el a balhét”, míg a kormány többi része nyugodtabban dolgozhat. Ezért Dorner szerint igazából nem is nagyon lehet arról beszélni, hogy milyen pozitív vagy negatív hatással van a vasútra a minisztersége, mivel a döntéseinek jelentős része nem is az ő döntése, és rengeteg volt a meghatározott feladat...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.