2025. július 20., vasárnap

NER-RE SZABOTT BIZTONSÁG?? AVAGY A NEM ÁLLAMI HADIIPAR ÁRNYÉKA EGY AKTUÁLIS PÉLDÁN KERESZTÜL!!!

FACEBOOK
Szerző: RUSZIN-SZENDI ROMULUSZ
2025.07.20.


Az Aero Vodochody a.s. cseh repülőgépgyár 2021 szeptemberében került Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő férje, Szalay-Bobrovniczky Kristóf érdekeltségébe. A kaszinókat is üzemeltető volt londoni nagykövet cége, a HSC Aerojet Zrt. 80 százalékos tulajdonosa az Aero Vodochody vállalatnak. A HSC Aerojet a vásárláshoz állami segítséget is kapott: a vállalat 150 millió eurós (kb. 53 milliárd forint) hitelt vett fel a Magyar Fejlesztési Banktól, a kölcsönhöz a kormány vállalt állami készfizető kezességet.

A miniszteri poszt elfoglalása után Szalay‑Bobrovniczky eladta részesedését – de más NER-közeli magyar (köztük MOL és Habony-körök) és cseh üzletemberek továbbra is részt vesznek a tulajdonosi szerkezetben. Szalay‑Bobrovniczky 2022-ben azzal került a hírekbe, hogy az Ukrajna elleni orosz invázió nyomán bevezetett nyugati szankciók ellenére tovább üzletelt a tiltólistán szereplő oroszokkal!!!

Magyarország 2022 márciusában rendelt 12 db L‑39NG repülőgépet (8 kiképző és 4 felderítő változat) az Aero Vodochody a.s. repülőgépgyártól. Az első 4 repülőgép lászállítása eredetileg 2024-ben, a következő 4 repülőgép leszállítása 2025-ben, további 4 repülőgép leszállítása pedig 2028-ban volt tervezve.

Szalay Bobrovniczky Kristóf, honvédelmi miniszter a repülőgépek érkezéséről közzétett bejegyzésében hangsúlyozta: „nemcsak képességet, de biztonságot is adnak a magyar embereknek”.

A tervektől eltérően az első 3 db L-39 Skyfox repülőgép egyéves csúszással 2025. május 30-án érkezett be Kecskemétre. A kiképző és könnyű harci repülőgép képesség kialakítása már a tervezés szintjén elbukott, tudniillik a képesség tervezése nem a képességösszetevők (DOTMLPF-I) alapján történt. A repülőgépek rendszerbe állításához, üzemeltetéséhez szükséges minimális feltételek a csúszás ellenére sem állnak rendelkezésre, az L-39 Skyfox repülőgépek katonai alkalmazhatósága kérdéses.

A repülőgépek avionikai rendszerei civil szabványoknak megfelelően kerültek kialakításra, a Skyfoxok nem rendelkeznek a műveleti alkalmazáshoz szükséges harcászati adatkapcsolati rendszerrel, fegyverrendszerrel és önvédelmi rendszerekkel sem. A repülőgépek tárolása sem tekinthető megoldottnak, ugyanis a vadonatúj L-39-eseket ideiglenesen a NATO számára felajánlott hangárokban helyezték el.

Miniszter Úr!

Az L-39 Skyfox repülőgépek könnyű támogató, illetve felderítő szerepkörben történő harci alkalmazása önvédelmi rendszerek hiányában igen magas kockázattal jár. Milyen körülmények között és kik döntenek e kockázatok vállalásáról?

Az L-39 Skyfox repülőgép felderítő változatának Gripen kötelékben történő alkalmazására milyen elképzelések vannak?

Ha a NATO repülőerőinek Magyarországon történő állomásoztatására kerül sor és igénybe veszik a NATO-nak felajánlott infrastruktúrát, milyen leképzelései vannak az L-39-esek tárolására és üzemeltetésére?

Úgy tűnik, hogy az L-39NG beszerzése valóban NEM a magyar emberek biztonságát szolgálja, hanem sokkal inkább egy szűk gazdasági-politikai érdekkör anyagi gyarapodását!!!

Mi az oka annak, hogy nem történtek meg időben a szállítások? Ezt jelenti, ha a hadiipar magánkézben van, és nem a nemzet érdeke, hanem a profit számít? Fizetett a cég kötbért a csúszás miatt? Ha nem miért nem? Mert az ön pénztárcája is bánta volna? A magyar állam nem azért vállalt garanciát a kölcsönre, hogy tovább gyarapodjon a hízlalt oligarchikus kismalac!!! Vagy mégis??

Miniszter Úr! A választ megkerülheti, de a felelősségre vonást aligha.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.