FŐVÁROSI BLOG
Szerző: fovarosi.blog.huBudapest. A város, amelynek a rövidítése egy sör márkája. A város, ahol a bezárt reptéri terminálnak van vasútállomása, a nyitva levőnek pedig nincs. A város, ahol cukrászdában üldögélt Kurt Cobain. A város, ahol autóval nem szabad balra kanyarodni. A város, ahol van Kispest, de nincs Nagypest; van Újpest, de nincs Ópest. Ahol a Városháza nem a város felé néz. Ahol lelátóról nézhetünk élőben egy plázát...
Az alábbiakban 50 évvel ezelőtti hírekből válogatunk, a korabeli sajtó cikkei alapján. A cikksorozat összes megjelent tagja itt olvasható.
December 1: Feltárul a Duna alatti alagút titka. A Duna alatt több alagút vezet át, egyik-másikon száraz lábbal is át lehet kelni, néhányban azonban, amióta megépítették, nem járt ember, víz folyik bennük. A legrégibb a Duna-fenék alatt vagy 15 méter mélységben bújtatott palotai vízvezető alagút. A palotai sziget csápos-, akna- és csőkútjainak vizét vezeti a pesti gépházhoz. Ötszázkét méter hosszú, 1,8 méter magas, legnagyobb szélessége 1,2 méter.
1894 óta, mióta megépítették, nem látta senki a belsejét. Pedig jó volna tudni, mennyire mutatkoznak belső falán az öregség jelei, nem repedezett-e még a beton. A legegyszerűbb lenne, gondolná a laikus -, hogyha nem engednének bele vizet, a benne levőt kiszivattyúznák, és megvizsgálnák az öreg vízvezető alagút állapotát. Igen ám, de ha a belső nyomás megszűnik, a külső meg megmarad, könnyen összeroppanhat a betoncső. (...) Itt vannak azonban a könnyűbúvárok, akik tartályban viszik magukkal az éltető oxigént. Akadnak bátrak, akik vállalkoznak erre a kísérletre. (...) A próbák már megkezdődtek, s egy-két hónap múlva választ kapnak a szakemberek: meddig használhatják még a hetvenesztendős, öreg alagutat. (Esti Hírlap) ...
ITT OLVASHATÓ
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.