Szerző: kreatív pszichológia
2017.11.22.
Korábbi bejegyzésemben arról írtam, milyen tulajdonságok jellemzik a profi konfliktuskezelőket. Ezen tulajdonságok egyike a flexibilitás, konfliktuskezelési stílusok változatos alkalmazása. Alapvetően öt konfliktuskezelési stílus létezik, melyek közül egyik sem jó, vagy rossz, eredményességük az adott helyzet függvénye.
Lássuk, melyek ezek és mikor lehet/érdemes alkalmazni őket!
Miből lesz a konfliktus?
Konfliktus lehet két – vagy több - ember nézetei, gondolkodása, céljai között. A konfliktusnak nem feltétele, hogy az összeegyeztethetetlenség valóban fennálljon, elegendő, ha a benne szereplők ezt úgy látják. A konfliktusban a szereplők soha nem a valóságos kép alapján döntenek a saját akcióikról: a döntés alapja mindig az az észlelés, amilyennek ők maguk látják a szituációt. Az ilyen helyzetekben a személy viselkedése két alapvető dimenzió mentén írható le: versengés és együttműködés. A viselkedések ezen két dimenziójának felhasználásával öt különböző stílus határolható el:...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.