Szerző: ERDÉLYI KATALIN
2018.12.19.
Szerettük volna megtudni, hogy melyik kormányközeli sajtótermékben mennyi pénzért jelentek meg a Sargentini-ellenes állami hirdetések, ezért kikértük az adatokat a Miniszterelnöki Kabinetirodától. Rogán Antal minisztériuma másfél hónapig húzta a válaszadási határidőt, és 17.600 forint költségtérítést kért az adatokért, majd végül teljesen olvashatatlan dokumentumokat küldött. Nem először fordul elő, hogy a felismerhetetlenségig eltorzított adatsorokat küldenek, az idei évben folyamatosan tökéletesítették a módszert – a mostani adatszolgáltatásuk már nem csak optikai karakterfelismerő programokkal olvashatatlan, de emberi szemmel sem értelmezhető.
Az Európai Parlament 2018. szeptember 12-én Judith Sargentini EP-képviselő jelentése alapján kétharmados többséggel megszavazta, hogy az Európa Tanács indítson eljárást Magyarország ellen az Európai Unióról szóló szerződés hetes cikkelyének megsértése miatt, mert fennáll a veszélye annak, hogy a magyar kormány súlyosan megsérti az Európai Unió alapvető értékeit.
Hat nappal később szeptember 18-án a kormánypárti Magyar Időkben jött ki a hír, hogy a magyar kormány “tájékoztató” kampányt indít a Sargentini-jelentés miatt. Hamarosan meg is jelentek a Judith Sargentinit, Soros Györgyöt, és Guy Verhofstadt belga EP-képviselőt szidalmazó hirdetések a Facebookon, valamint a kormányközeli lapokban és tévékben, rádiókban.
Október elején megírtuk, hogy erre a Sargentini-ellenes kampányra közel 6 milliárd forintot költhet a magyar kormány az adófizetők pénzéből. A Miniszterelnöki Kabinetiroda ugyanis a jelentés megszavazásának napján nettó 5,9 milliárd forintos megbízást adott “Az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátása” tárgyban Balásy Gyula két cégének, a New Land Media Kft.-nek és a Lounge Design Kft.-nek, amelyek a korábbi propagandahadjáratokat is vezényelték...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.