Szerző: VICSEK FERENC
2022.12.09.
2010 óta lépésről lépésre alakult ki a politikai propaganda intézményrendszere Magyarországon. A Médiatörvény, a médiapiac szabályozása, a közszolgálati médiumok lényegében kormányzati felügyelet alá rendelése, a kormányzati igények kielégítésére berendezkedett csaknem félezer szerkesztőség egy cégbe szervezése (KESMA), a közszolgálat és a magánlapok sok száz milliárd forinttal való kormányzati támogatása, az országos óriásplakát-kampányok, a nemzeti konzultációk, ez így mind együtt akár nagyon veszélyes fegyveregyüttes lehet a vélemény szabad kialakítása ellen. A mérések azt igazolják, hogy ez a médiaarzenál, összehangoltan működtetve, miközben alkalmas lehet a valós információk terjesztésére is, legalább annyira jól bevethető a cáfolt, tehát hamis, vagyis megtévesztő hírek terítésére, így alkalmas arra is, hogy a politikai propaganda céljainak megfelelően állítsa át a közvélemény döntő részét, például az ország helyzetének vagy egy-egy fontosabb ügynek a megítélésében. A Politikai Propaganda Indikátor azt méri, hogy a kampányok hatására a lakosság milyen arányban fogad el, alakít ki nem igazolható vagy egyértelműen cáfolt állításokra épített álláspontot...
AZ ÉS 2022/49. SZÁMÁNAK TARTALOMJEGYZÉKE (1. RÉSZ)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.