2018. október 18., csütörtök

MÉSZÁROS LŐRINC MEGKAPJA A TV2-T ÉS A BORSOT IS, ANDY VAJNA ELBÚCSÚZHAT A MÉDIABIRODALMÁTÓL

168 ÓRA ONLINE
Szerző: BÍRÓ MARIANNA
2018.10.18. 


A piaci pletykák valóra válnak, heteken belül átveszi Andy Vajna médiaportfólióját Mészáros Lőrinc. Mindez magyarázatként szolgálhat arra, hogy ezen az őszön irdatlan, epizódonként akár százmilliós költségvetésű műsorokkal állt elő a hét minden egyes napjára a TV2. Miközben versenyt hirdetnek a piacon első RTL-lel, a heti félmilliárdos kiadás számláját – nagyon úgy tűnik – az adófizetők állják.

Valószínűleg heteken belül, de még biztosan az idei évben átveszi Andy Vajnától a TV2 Média Csoport Zrt. irányítását Mészáros Lőrinc egyik nagyvállalata. A vevő az Opus Global Nyrt. szárnyai alatt működő Opus Press Zrt., a Mészáros-féle médiabirodalom fő zászlóshajója, a Mediaworks Hungary Zrt. tulajdonosa lehet. A 444 információi szerint a tranzakcióval párhuzamosan Mészáros megkapja Vajnától a Lapcom Zrt. kiadócéget is, és ezzel Bors mellett a birtokába kerül a két nagy megyei napilap, a Kisalföld és a Délmagyarország is.

A portál informátorai szerint a politikai vezetés egyik pillanatról a másikra felszámolja Vajna két és fél éven keresztül összerakott médiabirodalmát, és tovább centralizálja a fideszes médiabirodalmat Orbán Viktor szomszédságában. Nem véletlen, hogy az ügy ismerői sem „adás-vételről”, inkább csak „tulajváltásról” beszélnek, hiszen valójában a politikai akarat (azaz a miniszterelnök) dönt az ilyen ügyekben. Úgy tudják, hogy a filmügyi biztos egyedül az elmúlt évben a médiahatóság segítségével országossá duzzasztott Rádió 1-et tarthatja meg.

Lopás főműsoridőben

Csillogás, NER-sztárok, úgynevezett szórakoztatás felsőfokon. Szeptember 24-én a RAM Colosseum színpadán Liptai Claudia és Ördög Nóra műsorvezetésével ismertette őszi műsorrendjét a TV2, október 8-án pedig teljes gőzzel be is indult a reality, amit egyik piaci forrásunk „közpénztalicskázó showként” írt le. A nézők, akik az első héten persze kíváncsiságukkal alaposan megdobták a csatorna nézettségi adatait, aligha értesültek arról:

Andy Vajna médiacége 480-500 millió forintot is elkölt hetente az esti szórakoztató tartalmakra, miközben a médiacsoport bevételeinek döntő hányadát is az adófizetők állják: nem csupán kábeltelevíziós előfizetéseikkel, hanem az állami tőkeinjekciók révén.

A két legnagyobb hazai kereskedelmi tévécsatorna, a TV2 és az RTL Klub versenyét rendre az RTL nyeri. Csakhogy bekövetkezett a nagy fordulat, hiszen Andy Vajna médiavállalatának állítása szerint 2018 áprilisára csupán 2 százalékpontnyi különbség maradt a TV2-csoport és az RTL Magyarország portfóliójának átlagos napi közönségaránya között, ami 2016 májusában – amikor a portfólióbővítés bejelentése megtörtént – még 12,4 százalékpont volt. Miközben a TV2 azt kommunikálja, hogy csoportszinten a teljes lakosság körében piacvezetővé váltak, valójában főműsoridőben a 18–49-es – kereskedelmi szempontból fontos – korosztályban tavaly az RTL Klub az év 365 estéjéből 327-et elvitt. Piaci mércével mérve tehát nem sikerült legyőzni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése