2019. november 4., hétfő

A LONDONI KÖZLEKEDÉS GYÖTRELMEI

HATÁRÁTKELŐ BLOG
Szerző: Határátkelő / Világpolgár
2019.11.04.


Aki ismeri az igazán nagyvárosokat, az tudja, hogy az egyik leginkább neuralgikus pont a közlekedés. Nincs ez másként Londonban sem, erről osztja meg tapasztalatait Világpolgár, aki előbb reagál a korábbi posztjai kapcsán érkezett megjegyzésekre, illetve a Brexit körüli huzavonára. (Korábbi posztjait itt és itt olvashatjátok el.)


„Nagyon úgy tűnik, hogy a Brexit szavazás rasszista mivoltát nem csak én vettem észre, hanem például a Washington Post, a Guardian többször is, a BBC, a Nature, stb. (Az oldalak neveire kattintva elolvashatók az eredeti cikkek.)

Mindez teljesen összhangban van az én 10 éves mindennapos tapasztalataimmal. Vigyázni kell velük, mert nem mindig mutatják ki őszintén. Nagyon jó cikkek vannak arról, hogy a politikai elit hogyan fűtötte a meglévő idegengyűlöletet és hogyan kovácsolt belőle politikai tőkét. De ha úgy jobban tetszik, hívhatjuk diszkriminációnak is a rasszizmust.

A korábbi posztban utaltam 18 ezer állásra, ami a Brexit miatt kerül el az országból, a szóban forgó bank áthelyezi működését Frankfurtba. Ezt korábbi cikkekből és nyilatkozatokból is tudom. Fő problémájuk a rendezetlen szabályozás, és a bizonytalanság.

Amennyire leszűrtem, a londoni központot helyezik át Frankfurtba, és csak a brit piacra szükséges dolgok maradnak. Minden más uniós tevékenységet a német városból fognak működtetni. (Erről itt van például egy cikk.)

Sok cikk született arról is, hogy a cégek vonulnak ki Nagy-Britanniából, és láttam statisztikákat arról, hogy 2016 óta több cég ment csődbe, mint korábban. Vannak kormányzati statisztikák is erről. Szóval szerintem itt azért érezhető egy komoly folyamat.

Természetesen vannak más tényezők is. Aki ezt érdemben elemezni akarná, az inkább olvassa el Samuelson kb. 400 oldalas könyvét a gazdasági válságokról és kezelésükről. Ezt régen én még a Szabó Ervin Könyvtárból mentettem meg… Sajnos már nincs meg, de nagyon érdekes olvasmány volt.

Még hozzátenném, hogy a £130 milliárd GDP-növekedés veszteség, amit a mostani megállapodás okozhat, se semmi...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.