2020. március 23., hétfő

„NEM TUDJUK ELKERÜLNI, HOGY A SZÜLŐ PEDAGÓGUSABB LEGYEN, MINT EDDIG”

HVG ONLINE / KULT
Szerző: BALLA ISTVÁN
2020.03.23.


Az új távoktatási forma nemcsak a pedagógusok számára kihívás, hanem a diákoknak és szülőknek is, akikre a járvány miatt még pszichológiai nyomás is nehezedik. Milyen stratégiákkal érdemes nekifogni az új rendszernek? Mit tehet a szülő, a diák, hogy jól jöjjön ki a koronavírus-időszakból?

„Amit eddig a diákok tanítás alatt értettek, az nagyjából az volt, hogy az iskolában elmondták nekik az anyagot, esetleg gyakoroltak ott kicsit, ők pedig otthon vagy a napköziben készültek másnapra. A tanulás korszerű, 21. századi definíciója viszont sokkal közelebb áll ahhoz, amit most végeznek” – magyarázza lapunknak Steklács János nyelvész, olvasáskutató. Most ugyanis változatos forrásokat – szöveg, multimédia – kell feldolgozniuk, egy adott témát több szempontból kell megismerniük, anyagot gyűjteniük, rendszerezniük.

Nem is tudom az idejét, hogy mikor volt Magyarországon ekkora oktatási reform, vagy tömeges pedagógus-továbbképzés, mint ami most zajlik.

Elképesztő mennyiségben gyártanak a tanárok most multimédiás anyagokat, a legváltozatosabb oktatási módszereket próbálják ki. A most szerzett tapasztalatokat és a most készült anyagokat, akkor is fel tudják majd használni, ha visszaáll az élet és az iskola az eredeti rendbe” – mondja az egyetemi tanár...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.