2022. június 21., kedd

TRENCSÉNYI LÁSZLÓ: A HIBRID OKTATÁS OLCSÓBB LENNE, MINT A KISISKOLÁK BEZÁRÁSA

HÍRKLIKK
Szerző: MILLEI ILONA
2022.06.21.


(Az 1. részt itt olvashatják)


„Én úgy látom, hogy a kormánynak jelenleg egy XIX. századi iskolaképe van, és a racionalizálással ebből akar egy picit előbbre lépni. Szerintem azonban egész más iskolaképben kellene gondolkodni, például a hibrid oktatásban. Ez ma már a modern, internetes technikával és egy egészen új iskolaképpel az anyagi ráfordításban is olcsóbb lenne, mint bezárni a kisiskolákat.” Ezt Trencsényi László nyilatkozta lapunknak, amikor arról kérdeztük, mi a véleménye arról, hogy a Belügyminisztérium a közoktatásban őszre előáll egy racionalizálási programmal, ám ez Magyarországon többnyire a kisiskolák bezárását jelenti. A Magyar Pedagógiai Társaság elnöke szerint a raconalizálással az a helyi társadalom mindenképpen rosszul jár, hiszen az utolsó közösségi intézményétől is megfosztják.

„Aki ma Magyarországon a kisiskolák racionalizálásáról beszél, az szerintem nem ismeri a magyar közoktatási rendszert. Merthogy ma Magyarországon nincsenek kisiskolák, sőt iskolák sincsenek, hiszen a jogszabály feladat-ellátóhelynek nevezi azt az épületet, ahová időnként a gyerekek és a tanárok is bemennek, „tanulás céljából”. Mert a jogi személy a tankerület. Iskola, mint olyan nincs, nem is nevezik igazgatónak azt a szigorú bácsit, aki a rossz gyereket megfegyelmezi, őt intézményvezetőnek hívják. Az intézmény az maga a tankerület” – mondja Trencsényi László, a Magyar Pedagógiai Társaság (MPT) elnöke.

Hozzáteszi: „van erre egyébként nemzetközi példa, például Japánban is valahogy úgy van, hogy a tankerület az egy intézmény, amelyik szabadon mozgatja a maga hatósugarában elsősorban a pedagógusokat. Azért cserélgeti őket, hogy így biztosítsa az iskolák azonos színvonalát. A gyerekek pedig nyilván a lakóhelyük közelében járnak iskolába.”...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.