2022. június 21., kedd

RAKPARTVITA: AUTÓZNI NEM KÖTELEZŐ

TELEX
Szerző: PONGRÁCZ GERGELY
2022.06.21.


Rakpartvita:
A Telex – két korábbi társadalmi vitasorozatához, a Hídvitához és a Műemlékvitához hasonlóan – vitát indít a pesti alsó rakpart lezárási terveiről, annak várható hatásairól. Nemcsak város- és közlekedéstervezők, hanem mások véleményét is várjuk erre az emailcímre, amit, ha elég érdekes, akkor publikálni fogunk.A rakpartvita Molnár László közlekedésépítő mérnök interjújával indult.



A pesti alsó rakpart átadása a sétáló, kerékpározó, rollerező embereknek, lényegében helyrebillentése a múlt század hibás közlekedéspolitikájának, ma ugyanis az autók miatt nincs hely Budapesten – írja Pongrácz Gergely, a Magyar Közlekedési Klub elnöke a Telex által kezdeményezett „rakpartvita” első hozzászólójaként.

Előrebocsátom, hogy ugyan Magyar Közlekedési Klub az egyesületünk neve, mégis úgy látjuk, a pesti rakpart ügye elsősorban NEM közlekedési kérdés. És hogy miért nem? Ezt próbálom megvilágítani az alábbi pár bekezdésben.

De először nézzük, hogyan is indult ez az egész ügy. 2019-ben a szokásos politikai árkokon túl is volt – legalábbis látszólag – lényegi különbség a főpolgármester-jelöltek között. Miközben Tarlós Istvánról tudni lehetett, hogy a számára kedves ‘70-es évek autóközpontú városa lebeg a szeme előtt, a másik két komolyabban vehető jelölt nyugati és távol-keleti trendeknek megfelelően az egyensúly helyrebillentésével, élhető, zöld várossal kampányolt. Karácsony Gergely programjában ugyan viszonylag kevés konkrétum volt, de egy tervezett intézkedés elég egyértelműen le volt írva: „A pesti alsó rakpartot fokozatosan átadjuk a sétáló, kerékpározó, rollerező emberek számára.”...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.