2021. december 20., hétfő

„JELENLEG BIRKÁKAT NEVELÜNK” - TÍZÉVES HOFFMANN RÓZSA FŐ MŰVE

HVG / ÉLET+STÍLUS
Szerző: BALLA ISTVÁN
2021.12.19.


Egy évtizedes a törvény, ami megfosztotta az iskolákat az önállóságtól, gyerekeket pedig a minőségi közoktatástól. A Szülői Hang pedagógusok és szülők véleménye alapján térképezte fel a köznevelési törvény hatásait, a kép lesújtó.


Az első Orbán-kormány oktatási minisztere, Pokorni Zoltán nemet mondott, de 2011. december 19-én névszerinti szavazással elfogadta a parlamenti többség a köznevelési törvényt. Öt éve is értékeltük a magyar iskolarendszert alapjaiban felrúgó jogszabály következményeit: mint akkor írtuk a reformtömeg szinte semmilyen eredményt nem tud felmutatni, sőt az akkori PISA-mérés minden korábbinál katasztrofálisabbra sikerült. Azóta volt ebben még egy kör, hasonlóan rossz eredménnyel - a magyar közoktatás stabilan tartja az alacsony színvonalat.

Az oktatásvezetés (amelynek élén a "változás arca", az Orbán Viktornak ellenmondani nem tudó Hoffmann Rózsa már rég megbukott, utódja Czunyiné Bertalan Judit szintén, és Palkovics László se sokáig vezette e területet: a tízéves évfordulót Maruzsa Zoltán „ünnepelheti”) hibát hibára halmozott, majd ezeket próbálta és próbálja korrigálni, és e javítgatásokat sikerként eladni. (Erről elemzésünket bővebben itt olvashatja.)

„A magyar köznevelés rendszere egy XIX. századi nevelési koncepcióra építve, a diktatúrák világát idéző szabályozási környezetben, egy meghaladott tartalmi követelményrendszer alapján brutálisan szelektív iskolarendszert szinte minden elemében centralizált-uniformizált óvodai-iskolai gyakorlatot fog eredményezni” – mondta a törvény ellen a hideg Kossuth téren a szavazás pillanataiban tiltakozó maroknyi szakember. Pontosan ez jött be öt éve, és ez látszik most, 2021-ben is...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.