2019. július 20., szombat

KEVÉS JOBB DOLOG VAN A MAGYAR YOUTUBE-ON, MINT HAJÓS ANDRÁS MŰSORA

INDEX / STENK BLOG
Szerző: SAJÓ DÁVID
2019.07.19.


Papíron teljesen kézenfekvő megoldásnak tűnik, hogy egyre több műsort gyártanak már Magyarországon is a Youtube-ra a kereskedelmi tévék miatt, hiszen egy-egy videó megtekintési száma simán vetekszik mondjuk a Hír TV esti nézettségével. A Dalfutár című műsor abban a tekintetben speciális eset, hogy az első évad a TV2-n ment, azonban a csatornának később nem kellett, és Hajós Andrásék végül az Artisjus jogkezelő-irodánál találtak támogatásra, így a második évad már a Youtube-on látható. És milyen jó, hogy ennek köszönhetően gyakorlatilag bárki, bármikor megnézheti az adásokat, mert a Dalfutár vitán felül az egyik legjobb zenei témájú magyar kezdeményezés az elmúlt évekből.

A Dalfutár első évada még 2016-ban kezdődött, és már akkor teljesen el voltunk ájulva a koncepciótól, alig vártuk az új részeket. Azonban sem a csatorna (Super TV2), sem az adás műsorba kerülése (22:50) nem volt optimális ahhoz, hogy egy ilyen újszerű koncepció rendesen ki tudja nőni magát, a nézettség nem volt túl magas. Végül a TV2 nem kért belőle, a koncepciót kiötlő Hajós András és Jeli András pedig sokáig hiába házaltak, nem találtak új otthont a Dalfutárnak. Aztán jött az Artisjus, és találkozott egymással a kereslet és a kínálat, hiszen egy dalszerzői jogi irodának abszolút illik a portfóliójába, hogy egy olyan műsort támogasson, ahol a nézők a legelejétől megismerhetik egy dal elkészülését.

Nemrég pedig megjelent a második évad első és a második epizódja is, minden új részt kétszer 15-30 perces formátumban töltenek fel, ami gyakorlatilag tökéletes youtube-os fogyasztásra. A koncepció még mindig ugyanaz:

- Hajós András a műsorvezető, aki négy embernek kiadja a feladatot, hogy írjanak egy közös slágert.
- A négy ember egy szövegíró, egy énekes, egy dalszerző és egy producer.
- A műsor egyik felében nem tudnak egymásról, egymástól függetlenül dolgoznak.
- A második felében kerülnek egy légtérbe az alkotók, ahol aztán finomítanak a dolgokon.
- Majd végül elkészül a nagybetűs Sláger.

Ahogyan azt Hajós nekünk is elmondta, attól még, hogy a Youtube-on megy a műsor, nem telefonokkal vették fel az egészet, a minősége alapján simán elférne egy kereskedelmi tévén is. Hajós van a középpontban, aki az elmúlt 20 év leglazább tévés személyisége, azon ritka arcok közé tartozik, akinek a természetéből adódik a jópofizás, a poénkodás, egyáltalán nem mesterkélt, ahogyan terelgeti a műsor történéseit. Egyedül talán a narráció szövege billeg itt-ott, Hajós természetes stílusától pont, hogy elüt az erőltetett poénkodás, amit fel kell olvasnia. Ettől függetlenül

NEM IS TUDOK ELKÉPZELNI ALKALMASABB EMBERT EGY ILYEN MŰSORRA, HISZEN ZENÉSZKÉNT, TÉVÉSKÉNT ÉS KÖZSZEREPLŐKÉNT TÖKÉLETES KAPOCS A MŰSOR VENDÉGEI KÖZÖTT, RÁADÁSUL AZ IMPROVIZÁCIÓS KÉPESSÉGE MÉG A LAPOSABB PILLANATOKAT IS KÉPES FELDOBNI.

Pedig alapvetően nincs könnyű helyzetben, mert Magyarország nagyon nem popzenei tényező világszinten, kevés az itthon ismert dalszerző, producer vagy szövegíró, így itt nem lehet olyat csinálni, mint egy Vacsoracsatában, hogy random celebek eladják a műsort a mikrodrámáikkal, hiszen évek óta tévében és a bulvárban szerepelnek...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.