2016. április 25., hétfő

DIGITÁLIS CSELEKVŐ PEDAGÓGIA, TABLETTEKKEL

TANÍ-TANI ONLIE
Szerző: Bognár Amália
2016.04.24.


Egy osztályban öt szerkesztőség jött létre, amelyek négy- és ötfősek voltak. Mindegyik csoport két táblagépet kapott, hisz az alapkoncepció a digitálisan létrehozott alkotás volt.

Három éve dolgozom a tanórák egy részén digitális eszközökkel (okos telefonnal), az idei tanévtől pedig tabletekkel. Próbálom a tanulói motiváció, a netikett, a cselekvő pedagógia és a tananyag szolgálatába állítani azokat az eszközöket, amelyeket a tanulók szívesen használnak. Az információs műveltség kialakítását és fejlesztését is fontosnak tartom, a magyarórák és az internethasználat erre megfelelő keretet adnak. Írásomban egy adott téma (sajtószövegek) feldolgozása kapcsán mutatom be, hogy eredményes volt-e az előbb említett pedagógiai célok megvalósításában a digitális pedagógia. Végre tudják-e hajtani a kijelölt feladatsort a tanulók?

Kell? Nem kell?

A pedagógusok véleménye eltér a digitális világ oktatásban történő felhasználását illetően. Vannak, akik teljesen elutasítják, és vannak, akik bátran használják a tanulási-tanítási folyamat során. A kétkedők számtalan okot felsorolnak, hogy bebizonyítsák, mennyire káros a gyermekekre a digitális eszközhasználat és tartalom, illetve miért nem tudják felhasználni ezeket a tanórákon. Meggyőzni őket a nyitottság hiányában nem lehet. Talán nem is ez a cél, hanem az, hogy megoldásokat keressünk azokra a napi pedagógiai problémákra, amelyeket a hagyományos módszerekkel már nem tudunk orvosolni. Sokszínű a paletta, ha a diákok képességeit, tulajdonságait és szociális hátterét nézzük, emiatt széleskörű módszertani tárral kell rendelkeznie az óvodapedagógusoknak, tanítóknak és tanároknak egyaránt. Mindegyik gyermeknél meg kell találni azt az eszközt, módszert, amelynek segítségével, elsajátíthatja a tananyagot, kialakíthatja értékrendjét, sikeres lehet, fejlődhet...
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.