2018. december 19., szerda

AMERIKAI SZENÁTUS: A KÖZÖSSÉGI MÉDIA HIDAT TEREMTETT A DEMOKRÁCIÁK ÉS A DIKTATÚRÁK KÖZÖTT

QUBIT
Szerző: BODNÁR ZSOLT
2018.12.18.


Az amerikai szenátus kétpárti hírszerzési bizottsága két jelentésben foglalta össze a 2016-os elnökválasztás alatt a közösségi médiában folytatott orosz dezinformációs kampányok tanulságait. A szükséges adatokat a Facebook, a Google és a Twitter a szenátus felszólítására szolgáltatta a törvényhozóknak és az általuk felbérelt elemzőcégeknek – írja a Washington Post.


A vizsgálat során több mint 10 millió tweetet, 116 ezer Instagram-posztot, 61 ezer Facebook-posztot és ezer videót néztek át – ezek mindegyike az orosz kormányhoz köthető trollgyárhoz, az Internet Research Agencyhez (IRA) köthető. A jelentések szerint eleinte a Facebook és a Twitter volt a trollok két kedvenc platformja, de ahogy elkezdődtek az ellenük zajló vizsgálatok, az Instagramra váltottak. De minden lehetséges eszközt megragadtak: a Google+, a Tumblr és a Pinterest mellett még a Yahoo- és a Gmail-fiókokat is spammelték dezinformációs anyagokkal.

Zsarolás, bomlasztás, hangulatkeltés

Az egyik dokumentumban, amelyet a New Knowledge nevű, az online dezinformáció terjedésének követésével foglalkozó cég készített, azt részletezik, hogyan terjedt túl az online hangulatkeltésen az IRA tevékenysége. Bevett gyakorlat volt például az érzelmi zsarolás: az Army of Jesus nevű oldallal például keresztény amerikaiakat céloztak meg, és ingyenes tanácsadást ígértek a szexfüggőségben szenvedőknek, majd azokat, akik éltek a lehetőséggel, az elmesélt titkaikkal zsarolták...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.