2018. február 19., hétfő

PÁRTOK A NETEN: JOBBIK ÉS A DK VÍVJA AZ AKTIVITÁSVERSENYT

TÉNYGYÁR
Szerző: Ténygyár
2018.02.19.


- Január-februárban ismét a Jobbik posztjai értek el a legtöbb választóhoz a Facebookon, de kiemelkedően szerepelt a Fidesz, a DK és a Magyar Kétfarkú Kutya Párt is

- Az ellenzéki pártok közül az LMP és a Liberálisok szerepelnek a leggyengébben a közösségimédia-elérés tekintetében
- A pártok nagyjából azonos arányban osztanak meg pozitív és negatív tartalmakat

A Ténygyár és az Ynsight legfrissebb kutatásában ismét megvizsgálta, hogyan teljesítenek a különböző politikai pártok a Facebookon és az online világban. Az egy hónapot felölelő kutatás során elemeztük a pártok hivatalos Facebook-oldalán, valamint az organikus online felületeken megjelenő tartalmakat. A vizsgálat időszaka 2017. január 15 – 2018. február 14. volt, a kutatás során figyelembe vettük az ezalatt keletkezett összes posztot a tíz párt saját oldalán, a posztokra érkezett összes megosztást, kedvelést (like-ot) és kommentet, valamint az összes publikus online diskurzust.

A legaktívabb Facebookozó magasan a DK: a párt naponta átlagosan 8-9 bejegyzést publikál. Bár a vizsgált időszakban a DK posztjaira több mint 50 ezer megosztás érkezett, a legtöbb megosztást azonban továbbra is a Jobbik éri el. A párt 60 ezernél több megosztást produkált a Facebookon. A kedvelések (like-ok) között ennél sokkal nagyobb a szórás, ami nem csak attól függ, hogy mennyire érdekes vagy izgalmas tartalmakat osztottak meg a pártok a Facebookon, hanem a hirdetésre elköltött összegek is. A listát egyértelműen a Jobbik vezeti több mint 122 ezer lájkkal, a Fidesz ezzel szemben csak kicsivel több mint 96 ezer lájkot kapott december 15. és január 15. között. Harmadik helyen a Magyar Kétfarkú Kutya Párt (MKKP) áll, amely érdemi pénzköltés nélkül kapott majdnem 87 ezer lájkot az elmúlt hónap során. A baloldali pártok közül a DK is majdnem 80 ezer lájkot söpört be, a Párbeszédnek ismét sikerült 30 ezer felé jutnia, az MSZP pedig a december-januári 22 ezer lájk helyett a most vizsgált időszakban már több mint 43 ezer lájkot kapott. Ezek a pártok tehát továbbra is komoly lájk-számot tudhatnak magukénak, külön-külön azonban – a DK-n kívül – még mindig nem veszik fel a versenyt az MKKP-val és a jobboldali pártokkal. Egy hónap alatt a DK-nak sikerült a leginkább növelni a Facebookon a követők számát valamint azok aktivitását...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.