2018. március 7., szerda

DUPLÁN CSAPOLTÁK MEG A SOROS-KAMPÁNY MILLIÁRDJAIT

24.HU
Szerző: SPIRK JÓZSEF
2018.03.07.


Kétszer vették le a sápot a Soros Györgyre fókuszáló nemzeti konzultáció milliárdjaiból a baráti hirdetőcégek, miközben az állami megrendelés eljutott a politikai reklámokat közlő újságokhoz, tévékhez. A Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda gigantikus összegeket felemésztő kampányaiban az elmúlt években olyan finanszírozási rendszer alakult ki, amely lehetővé tette, hogy még az állam és az állami tulajdonú médiumok közé is beékelődjön két magáncég, és mindkettő jelentős jutalékot számoljon fel ugyanarra a reklámra. Ezzel a megoldással az állam által kifizetett minden 1 milliós hirdetési díjból akár 400-500 ezer forintot is zsebre tehettek a hirdetésszervezők.

A Miniszterelnöki Kabinetiroda tavaly novemberben egyetlen hónap alatt több mint 7 milliárd forintot fizetett ki nemzeti konzultációs reklámokra. A Soros-tervről szóló konzultáció a 2017-es év sokadik országos propaganda-hadjárata volt, Rogán Antal minisztériuma tavaly hatalmas tempóban osztotta a pénzt politikai hirdetésekre.

A nemzeti konzultáció heteiben az egész országot beterítették Soros György arcképével. A kampány már szeptemberben elkezdődött, de novemberben indult be a gőzhenger.

Az utcákon több mint 40 ezer hirdetőhelyet foglaltak el a különféle konzultációs plakátok, az országos és a helyi tévékben pedig legalább 15 ezer alkalommal mentek le a kormányzati spotok, és akkor még a sok, kisebb-nagyobb online lapban, a printújságokban, a rádiókban futtatott hirdetéseket nem is említettük.

A konzultációs reklámok szinte összeszámlálhatatlan mennyiségben, több százezerszer jelentek meg a médiában, az országban kevesen lehettek, akik megúszták, hogy naponta szembesüljenek a felszólítással:

Soros-terv – Ne hagyjuk szó nélkül!


Rogán Antal minisztériuma a New Land Media Kft. (NLM) és a Lounge Design Kft. konzorciumát szerződtette a konzultáció levezénylésére, és nettó 7,1 milliárd forintot biztosított a lebonyolításhoz. A tandem rendszeresen megosztja egymás között a munkát – az NLM a médiatervezést, a hirdetésvásárlást, a Lounge pedig a kreatív munkákat és a videók gyártását végzi –, de a két vállalkozás valójában egy cégcsoportba tartozik. A közös tulajdonos, Balásy Gyula néhány éve tűnt fel a kormányzati reklámok gyártói és értékesítői között, ám azóta az egyszerű kék háttérre szerkesztett politikai üzenetekkel, Rogán Antal bizalmasaként a piac egyik legfontosabb szereplőjévé vált...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.