2025. november 10., hétfő

A KÖZOKTATÁSBAN EZEKET A GYEREKEKET SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰEKNEK NEVEZNÉK, A ZÖLD KAKAS LÍCEUMBAN VISZONT ATIPIKUS TEHETSÉGEKKÉNT TEKINTENEK RÁJUK

444.HU
Szerző: FÖDI KITTI
2025.11.08.


- A köznevelési rendszerben sok gyereket sajátos nevelési igényűként kategorizálnak, közülük azonban néhányan tehetséggel és ellenállhatatlan belső készségekkel rendelkeznek, őket a budapesti Zöld Kakas Líceumban atipikus tehetségeknek hívják.

- Az iskola szemlélete szerint nem ezeknek a gyerekeknek kellene alkalmazkodniuk az iskolához, hanem az iskolának hozzájuk. Ugyanis ők sosem fogják megérteni, hogy miért kellene elhinniük és megtanulniuk, amit a tanár a katedrán mond. Azt viszont villámsebességgel sajátítják el, ami érdekli őket, amihez belső késztetést éreznek.

- A Zöld Kakasban arra törekednek, hogy személyközpontúan megtalálják ezeknél a gyerekeknél, hogy milyen érdeklődésükön keresztül tudnak nekik például terület- és kerületszámítást tanítani. Így születnek ebből tankos makettek, fénykardok, embernagyságú katedrálisok.

Évről évre nő a sajátos nevelési igényű (SNI) tanulók száma, vagyis azoké a diákoké, akik valamilyen fogyatékossággal vagy zavarral, például autizmussal, figyelemzavarral vagy magatartászavarral küzdenek. A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a 2022/23-as tanévben még csak 9 737 autizmus spektrum zavarral élő tanuló volt, a következő tanévben már 11 685, a tavalyi tanévben pedig 13 238. Hasonló növekedés látható a súlyos tanulási zavarral rendelkező tanulók esetében, ott az utóbbi három tanévben a számok úgy alakultak: 45 521, 47 933, 49 558...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.