2018. szeptember 3., hétfő

A KRITIKUS MUNKAERŐHIÁNY MIATT A VASÁRNAPI BOLTZÁR ELRENDELÉSÉT KÉRIK ORBÁN VIKTORTÓL

INDEX
Szerző: FT
2018.09.03.


A Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezete (KDFSZ) azt kéri Orbán Viktortól, hogy vegye fontolóra ismét a vasárnapi boltzár elrendelését, akár részlegesen is. „A boltzár a javaslattevők szerint enyhítené a béremelések ellenére fennálló munkaerőhiányt, könnyítené a cégek működését, és azt üzenné Európának: hazánk a családok értékeit a haszon elé helyezi" – írta a kormánypárti Magyar Idők. 

A lapnak nyilatkozott az KDFSZ elnöke, aki kritikus munkaerőhiányról beszélt a fizikai munkakörökben.

Legalább tízezer ember kellene még a nagy látogatottságú áruházakba ahhoz, hogy a fogyasztás mértékével és a piac növekedésével arányos, az élelmiszer-biztonsági, munka- és fogyasztóvédelmi előírásoknak megfelelő kiszolgálásban részesüljön a lakosság

– mondta Bubenkó Csaba.

Elmondása szerint hiába nőtt az elmúlt két évben bruttó 50-60 ezer forinttal a kiskereskedelemben dolgozók bére, nem lett népszerűbb az ágazat. A 350 ezer fős munkavállalói réteg háromnegyede nő, jellemzően családanya, „a fizetések emelése már nem kompenzálja a hét végén vagy túlórában, a kasszában, a pult mögött, a raktárban végzett munka szociális és egészségügyi hátrányait" – mondta a szakszervezet vezetője, aki friss, saját felmérésekre is hivatkozik az interjúban.

A helyzetet rontja, hogy a munkaerőhiány miatt bekövetkező fluktuáció miatt a dolgozóknak több ember feladatait kell ellátniuk, időbeosztásuk pedig kiszámíthatatlanná vált. A munkaerőhiány miatt ráadásul más ágazatok is elcsábították a dolgozókat: sokan mentek át a turizmusba, vendéglátásba, de „több autógyári beruházás is fennakadást okozott a helyi munkaerőpiacon Hatvanban, Gyöngyösön, Tatabányán és környékén" – mondta Bubenkó a lapnak.

A szakszervezeti vezető szerint nyáron bebizonyosodott, hogy hosszú távon nem jelentenek megoldást a diákmunkások, a tanév kezdetével ráadásul újra napirendre kerül a munkaerőhiány kérdése. Hozzátette: egyes üzletláncoknál már a fogyasztók jelzik, hogy nem megfelelő a kiszolgálás minősége...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.