2019. november 14., csütörtök

ELEKTROMOS ROLLER, A VESZEDELMES KÖZLEKEDÉSI TÉVEDÉS

VÁLASZ ONLINE
Szerző: SZTANKÓCZY ANDRÁS
2019.11.11.


Két elektromos roller a Dunában, egy a Városligeti-tóban – az elmúlt napok hírei alapján az e-roller alig pár hónappal a megjelenése után Magyarországon is kezdi betölteni a szerepet, amely Nyugat-Európában jutott neki. Ez pedig az utóbbi évek legkártékonyabb közlekedési találmányának szerepe. Olyan eszközé, amely megállíthatatlannak tűnik, holott szinte csak hátrányai vannak.

Az emberiség története tele van olyan találmányokkal, amelyek megszületésükkor kiváló ötletnek tűntek és kitalálói így is reklámozták őket. Így van ez a bérelhető elektromos rollerrel is. A Budapesten májusban megjelent kaliforniai Lime honlapján csak úgy sorakoznak a 21. században elengedhetetlen hívószavak a fenntarthatóságtól a mikromobilitásig, amelyek szerint

az e-roller gyakorlatilag a Föld guruló Béres-cseppje, amely minden bajra jó: összeköti a szétesett közösségeket és élhetővé teszi a benzingőzben fuldokló városokat.

Valójában az eddigi tapasztalatok alapján az e-roller közösségszervező ereje abban merül ki, hogy együtt gyűlölhetik az amúgy a közlekedésről teljesen mást gondoló autósok, kerékpárosok és gyalogosok. Olyannyira, hogy az összes érintett országban külön irodalma van már az e-roller utálatának, Magyarországon is viszonylag gyorsan Instagram-csoport alakult e célból.

De tényleg igazuk van a gyűlölködőknek, tényleg csak a baj van az e-rollerrel? Az ilyen jellegű retorikai kérdések után szokott jönni a téma kifejtése, amelyből kiderül, hogy a válasz mégsem annyira fekete és fehér. Az e-roller azonban ebben az esetben is unikális, mert itt nem arról van szó, hogy valami nem váltja be az összes hozzá fűzött reményt. Tényleg csak bajok vannak vele.

Vegyük sorba, melyek ezek...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.