2019. augusztus 14., szerda

TÓNI, MIT BOHÓCKODSZ, GYÁRTSÁL FESTÉKET – ÍGY INDULT A MA MÁR 12 MILLIÁRD FORINTOT TERMELŐ GYÁR

G7.HU
Szerző: TORONTÁLI ZOLTÁN
2019.08.14.


1989 őszén Szabó Antalt arra kérte egy barátja, hogy vigye ki autóval Bajorországba, egy ismerőséhez. A szakadozó vasfüggöny éve volt ez, amikor már lehetett, de még mindig nagy élmény volt nyugatra utazni, így nem csoda, hogy a bócsai Petőfi MGTSZ (mezőgazdasági termelőszövetkezet) műszaki technikusa is örömmel pattant be a Dacia kormánya mögé. Akkor még nem tudta, hogy a kirándulás alatt élete egyik legfontosabb döntését fogja meghozni.

Fiatalabbak kedvéért: Magyarország iránt 1989 végén a németekben olyan általános szimpátia tombolt, amit azóta is nehéz elképzelni. Az utolsó magyar kommunista kormány akkoriban engedte át az osztrák határon azokat a Magyarországra turistaként érkezett keletnémeteket, akik Nyugat-Németországba akartak menni, és ezt az NSZK budapesti nagykövetségére bemenekülve próbálták elérni. Amikor a Németh Miklós kormány megnyitotta előttük a határt, rést ütött a vasfüggönyön, és megtette az egyik első lépést azon az úton, amely később Németország egyesítéséhez vezetett...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése