2019. december 19., csütörtök

HA GYEREKED VAN, JÓ ESÉLLYEL ELADÓSODSZ KARÁCSONY ELŐTT

G7.HU
Szerző: KATONA HAJNALKA
2019.12.19.


Kevesebb mint egy hét múlva karácsony, mégis sokan még sehol sem tartanak az ajándékok vásárlásával. De aki már előrelátóan meg is vett mindent, akkor is sok idő és energia ráment, miközben érezhette a nyomást, hogy igazán jó ajándékot kell vegyen, lehetőleg időben. Ennek a pszichológiai és pénzügyi nyomásnak a hatását vizsgálták Simon McNair és szerzőtársai az emberek pénzügyi döntéseire.

Arra voltak kíváncsiak, hogy nagy nyomás alatt hogyan hat a vásárlási döntésekre az emberek személyisége és pénzügyi tudatossága. Erre az egyik lehető legjobb időszak a karácsony előtti vásárlási hullám. Ez egyformán hat szinte mindenkire – aki ünnepli a karácsonyt -, az Egyesült Királyságban a megkérdezettek 92 százaléka érzi nyomásnak, hogy ajándékot vásároljon karácsonykor szeretteinek. Ajándékoznak a gazdagok és a szegények, a spórolósak és a nagy lábon élők, a fiatalok és az idősek.

Így tehát tökéletes terep a pszichológiai és pénzügyi nyomás vizsgálatára. McNairék kérdőívben kérdeztek majdnem 300 embert Angliában arról, hogy adósságba keveredett-e a karácsonyt megelőző időszakban. Ezen kívül olyan kérdéseket tettek fel, amelyekből kiderült, hogy mennyire jellemző rájuk
- a pénzügyi tudatosság;
- az, hogy hajlamosak könnyen költekezni, vagy nehezen adnak ki pénzt dolgokra;
- hogy fontosak nekik a materiális javak;
- hogy azt gondolják, hatásuk van az életükben történő dolgokra;
- és az, hogy szembenéznek a gondjaikkal vagy inkább elbújnak előlük.

Emellett persze több demográfiai adatot is összegyűjtöttek, mint például az életkor, a jövedelem vagy a családi állapot. Ezen összes adat segítségével nézték meg, hogy mi az, ami igazán hat arra, hogy valaki adósságba veri-e magát karácsonyi ajándékok miatt vagy sem...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.