2019. november 23., szombat

„ATTÓL ZENGETT A MÉDIA, HOGY AZ ELKÖVETŐ HÁNYSZOR ÉS HOVA NYÚLT BE, MIKÖZBEN NEM EZ A LÉNYEG”

HVG ONLINE
Szerző: CSATLÓS HANNA
2019.11.22.


Egy zeneiskola idős karmestere zaklatja a 14 éves csellista lányt. Nagy Zoltán első nagyjátékfilmje, a Szép csendben az első olyan magyar film, amely megkapta a Me Too mozgalom láthatatlan hitelesítő pecsétjét, hiszen a produkció már a poszt-Weinstein- és a poszt-Marton László-érában született. Mivel témája megint nagyon aktuális, a filmre nagy figyelem irányul, de a kritikai fogadtatás elég vegyes. Például azért, mert bármennyire is indokolná a téma, és számítana rá a néző: az alkotásban nem látunk illetlen helyekre eltévelyedett ujjakat, nincs erőszakos bugyiráncigálás, nincsenek obszcén szavak. Hogy miért nem, arról Nagy Zoltán rendezővel beszélgettünk.

hvg.hu: Az első magyar Me Too-filmként emlegetik a Szép csendbent, holott a film ötlete már azelőtt megszületett, hogy a szexuális erőszak és zaklatások elleni mozgalom begyűrűzött volna Magyarországra.

Nagy Zoltán: Ez így van, 2016-ban kaptuk meg a forgatókönyv-fejlesztésre a támogatást, és ez még jóval a Weinstein-botrány kirobbanása előtt volt. Tehát nem arról van szó, hogy én itt a Me Too-mozgalom farvizén próbálok bármilyen sikereket is elérni, hanem ez egy olyan sztori, amelybe egyszer csak ez az egész botrányáradat villámként belecsapott, és valamilyen szinten hatással is volt aztán arra, hogy miként alakult a film...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.