2020. március 18., szerda

A MAGYAR KAMIONOS AKKOR IS DOLGOZHAT, HA HÁZI KARANTÉNBAN KELLENE LENNIE

24.HU
Szerző: TAMÁSNÉ SZABÓ ZSUZSANNA
2020.03.18.


Sorra hozzák a szigorúbbnál szigorúbb intézkedéseket a koronavírus terjedésének megelőzése érdekében. A nemzetközi teherfuvarozás különösen fontos ebből a szempontból, hiszen a kamionosnak el kell jutnia a megrendelőhöz, akkor is, ha az fertőzött területen van, ugyanakkor ki kell zárni, hogy a vírust onnan tovább hurcolja. Erre találták ki a 14 napos karantént, ehhez képest az derült ki, hogy a hatósági házi karantén alatt is dolgozhatnak a sofőrök, akkor is, ha mondjuk Európa legfertőzöttebb országából, Olaszországból érkeznek meg. Ez olvasható ki a Nit Hungary, azaz a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete által készített tájékoztató anyagból, amelyben az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) illetékes főosztályára hivatkozva ismertették, milyen szigorítások vonatkoznak a teherfuvarozásban dolgozókra. Ebben olvastuk a következőt is.

"A magyar járművezető a hatósági házi karantén kötelező 14 napos tartama alatt abban az esetben vállalhat újra gépkocsivezetői munkát, ha a biztonságos vezetésre képes állapotban lévőnek tartja magát, nem tapasztalja magán a betegség tüneteit és ezt munkáltatója is így ítéli meg."

A házi karantént egyébként akkor írják elő, ha veszélyeztetett területről (például Olaszországból) jön a magyar sofőr, de nem áll fenn nála a koronavírus gyanúja. És azért írják elő, hogy aki karanténban kell legyen, az ne hagyja el az otthonát. Ha a sofőr munkáltatójával egyetértésben mégis úgy dönt, hogy munkába áll, annyi kötelezettségük van, hogy értesíteniük kell az illetékes járványügyi hatóságot arról, hogy elhagyta a sofőr a karantént.

A felmentő szabály része még, hogy a házi karanténból újra munkába álló magyar sofőr az országot az egyébként tranzitútvonalként vagy humanitárius korridorként is nevezett kijelölt útvonalakon (értsd az autópályákon) hagyhatja el, és legfeljebb az azok mentén kijelölt üzemanyagtöltő állomásokon tankolhat. Az ITM-et kérdeztük, jól értjük-e, hogy a kamionos és a munkáltatója saját hatáskörben eldöntheti, egészséges-e a sofőr, és aztán dolgozhat, annak ellenére, hogy karanténban kellene lennie. Nem válaszoltak, így a Nit Hungaryt kérdeztük...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.