2022. február 13., vasárnap

HATÁRÁTKELŐ
Szerző: Steve
2022.02.13.

Kína kevésbé ismert részére látogatunk, a „boldog, Covid-előtti” időkből. Lesz parasztebéd, teaültetvény, száguldó vonat és egy felettébb szimpatikus idegenvezetőnk is. Steve posztja egy ismeretlen, de izgalmas világba kalauzol el minket.

„Két éve már, közvetlenül a Covid-járvány kitörése előtt, kisebbik fiunkat látogattuk meg Hongkongban. Szilveszterre jöttünk, majd pár nap múlva vonattal nejem és én egy 5 napos utat tettünk a „közeli” Guilin városába és annak környékére, Kínába.

Míg Hongkongba Kanadából simán vízum nélkül mehetsz, Kínába vízum kell. Ezt megszerezni nagy hercehurca, plusz fejenként száz dollár. Szerencsére Ottawában lakunk, itt van a kínai vízumhivatal, ott segítettek, mert a fénykép és más digitális követelmények, plusz a kérdések, amikre válaszolni kell, egy rémálom.

Például ilyesmi: „Hova járt iskolába édesanyád?” Nem vicc. Mindkét fülednek látszania kell a fényképen, a kínai arcfelismerőbe kerülsz, gondolom, az életed hátralevő részére. Az eredmény egy 10 évre szóló vízum, ami sokszori beutazásra érvényes.

Mivel mi nem szeretünk buszos szervezett utakra menni, amik persze jóval olcsóbbak (és talán ezek a vízumodat is egyszerűbben elintézik), egy kínai céghez fordultunk, akik külföldiek egyéni utazására voltak specializálva.

Jóval az utazás előtt megegyeztünk velük hova fogunk menni, ők mindent megszerveztek, megvették a vonatjegyet oda-vissza, lefoglalták a hoteleket, lett egy angolul tudó vezetőnk és egy kocsink, sofőrrel. Mindez, beleértve a legtöbb étkezést is, kettőnknek kb. 3000 (kanadai) dolcsiba kostált...