2022. február 16., szerda

ÖTSZÁZ ÉV ADATAI BIZONYÍTJÁK, HOGY A LEXIKÁLIS TUDÁS MELLETT A KREATIVITÁST IS JÓRÉSZT A TANÁRAINKTÓL TANULJUK

G7.HU
Szerző: KATONA HAJNALKA
2022.02.16.


Sok kutatás bebizonyította már, hogy a tanároknak milyen nagy hatása van a diákok mérhető teljesítményére, például a kompetencia felméréseken elért pontszámokra. Arról viszont kevesebb kutatás készült, hogy miként hatnak a diákok kreativitására, ami egyre értékesebb készség a munkaerőpiacon.

Karol Jan Borowiecki a zeneszerzők világához visszanyúlva kereste a választ arra, mennyire fontos, hogy milyen tanárt választanak maguknak a diákok bizonyos kreatív területeken. Összegyűjtötte több száz zeneszerző adatait a 15. századtól kezdve a 20. századig, hogy elemezni tudja a tanár-diák kapcsolatokat és ezek hatását a diákok, majd az ő diákjaik műveire.

Rengeteg enciklopédiát és digitális anyagot, illetve a zeneszerzők konkrét műveit vizsgálta, és ebből egyrészt meg tudta állapítani pontosan, hogy ki kitől tanult, de azt is, hogy kinek a stílusa melyik másik zeneszerzőhöz állt közel.

Eredményei azt mutatják, hogy

a zeneszerzők művei mindig inkább a tanáraik stílusához voltak hasonlóak, mint a kortársaikéhoz,

tehát egyértelműen erős hatással volt rájuk a tanáruk, bizonyos szintig őket imitálták. Ez a hatás egy idő után elhalványul, de nem olyan gyorsan, hogy amikor a diákok lépnek tanár szerepbe, akkor már eltűnjön. Így generációkon átívelhet az a stílus, amit egymásnak tanítanak a zeneszerzők...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.