2022. június 30., csütörtök

TELT HÁZ ELŐTT CSAPOTT LE BUDAPESTEN A FACEBOOKRA A FILOZÓFIA ELEVEN OSTORA, BYUNG-CHUL HAN

QUBIT
Szerző: DIPPOLD ÁDÁM
2022.06.30.


Az érintés eltűnéséért is a digitalizáció a felelős: Erósz haldoklik, helyette ott a Tinder, mondta szerda este a CEU-n a dél-koreai származású, Németországban élő filozófus, aki ritkán vállal fellépéseket, mert hogy a fák sem utaznak, és nem érti, miért épp diófára kötik fel magukat a magyarok.


Hülyeség volt zakót hozni – gondoltam, amikor délután négykor kiléptem az utcára, ahol 31,4 fok volt. Árnyékban. A zakót végül az este folyamán csak egyszer vettem fel, de akkor is csak azért, mert nem tudtam hova rakni, különben a kezemben maradt, esetleg a székem hátán, de nem tudtam, hogy mi a dress code, és el is felejtettem megkérdezni, ugyanis Byung-Chul Han sztárfilozófus budapesti előadására voltam hivatalos, ezúttal nem csak újságíróként, hanem moderátorként és beszélgetőpartnerként is.

Az elefántcsonttoronyból a teltházig

Az esemény rendkívülinek ígérkezett: a dél-koreai születésű, Németországban élő Han, akit a magyar nagyközönség Horváth Bencének a 444.hu-n megjelent cikkéből ismert meg, nagyon ritkán ad interjút (szigorúan véve most sem adott), évente legfeljebb egyszer-kétszer hagyja el berlini otthonát, akkor is csak hosszabb időre és egyáltalán nem szívesen, a szervezés pedig hosszan elhúzódott. Végül a Goethe Intézet, a budapesti Koreai Kulturális Központ, a Typotex Kiadó és a MOME közös erőfeszítéseinek hála sikerült tető alá hozni az eseményt. Az előadást a CEU Auditorium Maximumában tartották a Nádor utcában. A szervezési nehézségek később valamivel érthetőbbé is váltak, amikor a tech-szkepticizmusáról ismert Han kacarászva közölte, hogy van ugyan okostelefonja, de csak virágok azonosítására használ rajta egy appot, különben általában kikapcsolja (a filozófus magyarul legutóbb megjelent könyve, A föld dicsérete a télikertjéről, a csigákról és kisebb mértékben a Facebookról szól)...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.