2024. március 21., csütörtök

ISMÉT FELZÚGTAK A LÁNCFŰRÉSZEK AZ ÉPÜLŐ DÉLI KÖRVASÚTNÁL

TELEX
Szerző: TENCZER GÁBOR
2024.03.21.


"Kati néni mindig megijed, amikor a vonat dudál”


– mondja egy nő érdeklődésünkre, aki egy idősebb asszonnyal sétál a Hamzsabégi úton, a vasúti töltés menti kis parkban. Itt épül az úgynevezett Déli Körvasút harmadik (és kicsit feljebb negyedik) vágánya a már meglévő kettő mellé, és ez ellen tiltakoznak a civilek a kerületi önkormányzattal karöltve. Azaz így ez nem is igaz: nem is a személyvasutak sűrítését eredményező fejlesztést nem szeretnék, a tehervonatok megszaporodásától tartanak sokkal inkább.

Ezt meg is lehet érteni a mintegy egy kilométer hosszan húzódó, 30-40 méter széles parkon végigsétálva. Az elnyújtott Hamzsabégi parkot egyik oldalról emeletes házak, a másik oldalról a vasúti vágányok veszik közre. A régi zajvédő fal csak a park közepéig tart, azaz a lakások fele védtelen – és nem csak a vonatdudától.

Az tény, hogy amikor személyvonat gurul el, pláne a modernebbek közül, az halkabban suhan, mint a nagykörúti villamos. Legfeljebb sercen néha egyet az áramszedő. Ám ha tehervonat jön, az dohog, csattog, ami legjobban a zajvédő fal nélküli részen zavaró. Annyira, hogy néha nem is értem, amit alkalmi beszélgetőpartnereim mondanak.

A parkban sétáló helyiek pedig mind negatívan látják a beruházást. Egy férfi azért nem örül, mert a plusz két vágányon biztos majd dőlnek befelé a hangos tehervonatok. Egy másik a vágánybővítést eltakaró hatalmas majdani zajvédő fal árnyékában nem szeretne élni. Egy harmadik lakos tudni véli, hogy a kutyások azért rugdosták össze a munkaterületet lehatároló falat, „mert ebből az építkezésből is csak Mészáros gazdagodik” (a kivitelező V-Híd Zrt. ugyanis az üzletember tulajdona). Abban senki sem hisz, hogy jobb lesz. Nagy a bizonytalanság abban is, mi lesz a fákkal, a fallal.

A fal

Ami most látszik: a 30-40 méter széles park töltés melletti részéből munkavédelmi paravánokkal lehasítottak egy 6-7 méter széles csíkot. Ez lesz a munkaterület, ahonnan a vágánybővítéshez szükséges töltésépítést végzik. A tervek alapján annyit lehet tudni, hogy a ferde rézsűs töltés helyett egy merőleges betonfal lesz a vágányok széle, a földdel feltöltött részre jönnek a pluszsínek...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.