2025. február 12., szerda

VALAMIT NAGYON TITKOL A MÁV – ÁTLÁTSZÓ MUTYIMONDÓ EXTRA, EP.38

ÁTLÁTSZÓ PODCAST
Szerző: ÁTLÁTSZÓ
2025.02.11.



Ha majd nem rakják ki a menetrendet sem, akkor nem fognak késni a vonatok? – Tálos Lőrinc, Segesvári Csaba és Király Bence az Átlátszó podcastjában beszélgetett a MÁV-ról, Lázár Jánosról és a közérdekű adatok kiadásának megtagadásáról. 

Az egy órás adás főbb témái a következők voltak: 

- 2024. első félévéig az Építési és Közlekedési Minisztérium alá tartozó cégek 75-80 százalékos arányban válaszoltak érdemben a közérdekű adatkérésekre. Tavaly nyár végén ez az arány átfordult, mindössze 20 százalékra válaszolnak, a többit elutasítják.(2:10

- Mi köze van Lázár Jánosnak ahhoz, hogy a közérdekű adatokat újabban „döntéselőkészítésre” hivatkozva tartják vissza? (3:30

- Mennyivel fordítanak kevesebbet a MÁV-ra, mint az elmúlt években? (8:44

- Az Országgyűlés előtt a személyszállítási törvény módosítása. Tényleg olyan vonalbezárások jönnek, mint 2010 előtt? (12:00

- Miért tagadta meg a választ a személyszállító vasúti járművek állapotára, a járműhiány miatt lemondott vonatokra és a sebességkorlátozásokra vonatkozó kérdésekre a MÁV (15:27

- Miért rossz a SZVÖRtelenítés? Mi az a Személyszállító Vonatok Összeállítási Rendje (SZVÖR) és miért fontos az utasoknak is, hogy nyilvános legyen? (21:50

- Miért titkolják, hogy hány V43-as, „Szili” van még forgalomban és mi köze ennek a számnak a késésekhez? Tényleg kohószökevények húzzák az InterCityket? (27:37

- Hogyan omlott össze a dél-balatoni vasútvonal, ha nemrég újították fel? (32:36

- De most tényleg az is titok, hogy hol járnak klimatizált vonatok? (38:15

- Lázár Jánosnak peche van? (43:25

- Kik dolgoznak a MÁV helyett és hol található meg újra, hogy merre milyen vonatok járnak?(51:25

- Nyilvánosak-e a pályaudvarok eladására beadott pályázatok és, ha nem, miért nem? (53:35)
 
- Mennyit ér Lázár János „közlekedési alkotmánya”? (59:05)


SHOWNOTES: 

A Közlekedő Tömeg Facebook-oldala: / kozlekedotomeg 

Segesvári Csaba cikkei: https://atlatszo.hu/szerzo/segesvaric... 

Tálos Lőrinc cikkei: https://atlatszo.hu/szerzo/lorinx/ 

Lázár minisztériuma 10 évig titkolná, hogy miért építik a 294 milliárdos mohácsi hidat https://atlatszo.hu/orszagszerte/2024... 

Amikor nem a pénz hiányzik: szándékosan verik szét a vidéki vasútvonalakat? https://atlatszo.hu/orszagszerte/2024... 

Komló-Dombóvár vasútvonal: a Fidesz adta, a Fidesz elvette https://atlatszo.hu/orszagszerte/2024... 

Csak 2-3 perccel lettek gyorsabbak a vonatok a 160 milliárdból felújított Budapest-Hatvan vonalon https://atlatszo.hu/kozpenz/2024/12/1... 

Lázár János minisztériuma szerint nincsenek bezárt vasútvonalak, így nincsenek róluk adatok sem https://atlatszo.hu/kozadat/2023/10/0...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.