Műsorvezető: BORBÉLY EDE
2025.03.12.
Miért jár kéz a kézben az autóközpontú város és a magas épületkibocsátás? Az 1jövő következő epizódjában Borbély Ede Vitézy Dáviddal, Budapest Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési bizottságának elnökével beszélget a városaink kibocsátásának csökkentéséről, és Budapest helyzetéről. Az epizódból kiderül, hogyan helyezi előtérbe a jelenlegi szabályozási környezet az autósok érdekeit, és hogy miért fizetik meg a nem autóval közlekedő budapesti lakók a kötelező parkolóhelyek építésének költségeit. Szóba kerül az is, miért fontos, hogy a városi közlekedés alapja a gyalogos infrastruktúra legyen, és hogy hogyan lehetetleníti el a mai napig a gyalogos közlekedés fejlesztését az évtizedek óta sok városban uralkodó, autócentrikus amerikai várostervezési koncepció. Végül arról is szó esik, miért sokkal fontosabb a városi szétterülés megfékezése a kibocsátások csökkentése érdekében, mint a kertesházak passzívházzá tétele. Ahhoz, hogy a városaink fenntarthatóbbá váljanak, nem csak jó kezdeményezések és környezettudatos egyéni döntések szükségesek, hanem a városokról való gondolkodásunk és a szabályozási környezet átalakítása is - ebben pedig nem csak a külföldi példák, de Budapest öröksége is útmutatóul szolgálhat.
Az adás elkészítésében közreműködött Kiszely Anna.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.