2017. október 18., szerda

ÍGY MŰKÖDÖTT AZ OROSZ TROLLGYÁR AZ AMERIKAI VÁLASZTÁSOK ALATT

HUPPA BLOG
Szerző: Huppa.hu / MTI
2017.10.18.


Hetente a közösségi média 20-30 millió felhasználóját is elérhette és több mint 40 tüntetést szervezett az Egyesült Államokban az amerikai választások befolyásolására létrehozott orosz “trollgyár” – közölte kedden az RBK című orosz napilap.

A Donald Trump megválasztása nyomán is tovább működő “trollgyár” fedőintézménye az RBK szerint a Szentpéterváron, a Szavuskin utca 55. címen bejegyzett Internet-kutatási Ügynökség. Az intézmény tulajdonosa a “Putyin szakácsaként” emlegetett Jevgenyij Prigozsin vendéglőmágnás.

A “trollgyár” amerikai részlege – amelyet tavaly nyárra 80-90-fősre duzzasztottak fel és fenntartására két év alatt 2,3 millió dollárt költöttek – 118 közösséget és profilt tartott fenn a Facebook, az Instagram és Twitter közösségi médiumokban. Ezeknek a többségét az amerikai hatóságok lekapcsolták az elnökválasztásba történt orosz beavatkozás felderítésére indított vizsgálat során. Az 50 Twitter-profil közül 36-ot, +7-es oroszországi előhívóval jegyeztek be.

A közösségi portálokon létrehozott profiloknak és a közösségeknek 6 millió követője volt, de hirdetések és újra-megosztások segítségével a “trollgyár” által előállított tartalmak, például 2016 szeptemberében, akár 20-30 millió emberhez is eljuthattak. Az RBK úgy értesült, hogy a szentpétervári központban hetente mintegy ezer tartalmat – szöveget, fotót vagy videót – állítottak elő. Ezek átlagosan mintegy ezer megtekintést gyűjtöttek össze, de volt olyan is – például egy, a fegyvertartás szabadságáért egy rajzfilmfigura, Yosemite-i Sam ábrázolásával kampányoló hirdetés –, amely több mint 17 millió felhasználóhoz jutott el...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.