2020. január 13., hétfő

A DOLGOZÓKON BUKHAT EL A SOKMILLIÁRDOS OROSZ-MAGYAR ÜZLET

24.HU
Szerző: VITÉZ F. IBOLYA
2020.01.13.


Úgy fest, kihagyták a dolgozókat a számításból, és emiatt akár el is akadhat az orosz Transzmasholding nagybevásárlása Dunakeszin. Pedig még tavaly májusban határozatban rögzítette a kormány, hogy kinek kell eladni a Dunakeszi Járműjavító Kft. üzletrészeinek állami kézben lévő 90 százalékát, és a gyár mintegy 27 hektáros területét. 

A határozatban az szerepel, hogy
„versenyeztetés mellőzésével” kell lezavarni az értékesítést, vagyis nem jöhet szóba más vevő, csak a kormány által megnevezett TMH Hungary Invest Zrt.

Ez a legnagyobb orosz vasúti járműgyártó, az állami tulajdonú Transzmasholding leányvállalata. A többi között a verseny kizárása miatt terjedt el az üzletről, hogy az alighanem putyini-orbáni magasságban köttetett.

Az adásvétel tárgya ránézésre elég izgalmas, hiszen 27 hektár területből Dunakeszi kellős közepén bomba üzletet csinálhatna egy ingatlanfejlesztő, ha a vásárlás utáni célja esetleg nem a járműjavító profil megtartása lenne. A másik oldalról pedig az orosz vevővel való együttműködés hatalmas megrendelést hozhatna, ha hinni lehet a Transzmasholdingnak, és az egyiptomi állami vasúttársaság valóban megrendel 1300 kocsit, amelyeknek gyártásában részt vehetne a magyar cég. Úgy tudjuk, a gyár dolgozói mégis szkeptikusak az újabb privatizáció hozadékát illetően.

A kijelölt vevő, a TMH Hungary Invest Zrt. egy vagyonkezelő cég, amit kevéssel a dunakeszi üzletről szóló kormányhatározat kihirdetése előtt, tavaly február végén jegyeztek be. Mindössze ötmillió forint az alaptőkéje, aminek a felét a svájci adóparadicsomban, Zugban bejegyzett TMH International AG jegyzi, a másik fele egy másik Transzmasholding-leányé, a Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt.-é. Az orosz állam tulajdonában álló Transzmasholding egyébként óriási vállalat, kiterjedt céghálójába tartozik például a Metrovagonmas is, amely a napokban vezető helyre került a magyarországi hírekben: ez az a gyártó, amelyik néhány éve 69 milliárdos üzletet köthetett az M3-as metrókocsik felújítására, és most a vagonok rozsdásodása miatt áll a bál a BKV-nál...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése