2020. január 8., szerda

„ORBÁN VIKTORT NEM TORRENTEN TÖLTÖTTÉK LE NEKÜNK”

MAGYAR HANG ONLINE
Szerző: Magyar Hang
2020.01.08.


Orbán Viktor a nagyvállalatok érdekeinek megfelelően alakítja át a gazdasági rendszert, az állam vagyonokkal támogatja az óriáscégeket, miközben a hazai vállalkozásokat kiszorítják a piacról – erről is beszélt a Magyar Hangnak adott interjújában Dorosz Dávid. A főpolgármester-helyettest a régi idők szocijaival való munkamegosztásról, a budapesti autótenger apasztásáról és az égető társadalmi kérdéseket feszegető új könyvéről is kérdeztük. 

(Az interjú eredetileg a Magyar Hang 2019. november 29-i számában jelent meg
.)

Különösebb hírverés nélkül zajlott le a klímavédelemről szóló online konzultáció. Kitöltötte a kérdőívet?

– Kitöltöttem, és az oldalamon is megosztottam. Úgy láttam, sokan kitöltötték, úgy kétszázezren, ez pedig megmutatta, hogy a kérdés annál biztosan fontosabb, mint hogy el legyen dugva valahol egy kormányzati honlapon.

Örököltek valamilyen klímastratégiára emlékeztető programot az előző városvezetéstől?

– Létezik egy koncepció, de elsősorban a környezetvédelmi szempontokra fókuszál, miközben a klímaváltozás komplex probléma. Ilyen értelemben nincs a fővárosnak klímastratégiája.

– Önök arról beszéltek, idővel kell a dugódíj, és a dízelautókat is kitiltanák a belvárosból. Kiszámolták, hányan fogják a fejüket követelni?

– Erről már volt szó a választási programban is. Semmi újdonság nincs abban, amit most mondunk. Külföldi példákból kiindulva, mindent a helyi közösségekkel egyeztetve, tesztidőszakokat bevezetve fogunk csak ilyen lépésekbe belekezdeni. Ez értékválasztás: a budapesti belvárosban nagyon súlyos a közlekedési és a légszennyezettségi helyzet, ennek a kezelésére van szükség.
Visszatérő probléma a P+R parkolók hiánya. Hol terveznek ilyeneket létrehozni, és mennyit?

– Ebből a szempontból nem mindegy, milyen a kormányzat hozzáállása a fővároshoz. Ezért is van benne a stadionépítés kapcsán ismertetett feltételrendszerben az, hogy a Tarlós István és Orbán Viktor között köttetett, a közösségi közlekedés fejlesztéséről szóló megállapodás maradjon érvényben. A miniszterelnök a megállapodás fenntartását megígérte, de mi azt is szeretnénk, hogy mindezek észszerű határidőn belül megvalósuljanak Abban ugyanis nagy összegek szerepelnek például P+R parkolók létesítésére és a kötött pályás közlekedés fejlesztésére. Nagy szükség van arra, hogy a külső kerületek és az agglomeráció közlekedése javuljon – ezek a kerületek nagyon sok szempontból mostohagyermekei voltak a főváros vezetésének...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése