2021. október 11., hétfő

EGYRE ROSSZABB HELYZETBEN A PEDAGÓGUSOK

HÍRKLKIKK
Szerző: MILLEI ILONA
2021.10.11.


Lássuk be, az emberi emlékezet nem határtalan. Így van ez az oktatással is. Ezért jó, hogy a Civil Oktatási Platform (CKP) évek óta minden tanév végén összefoglalót készít a közoktatás történéseiről, és saját tevékenységéről. Legutóbbi összefoglalójuk a 2020/21-es tanévről szól, ebből a szeptemberben történteket idézzük. Összehasonlításképp pedig megírjuk azt is, hol tartunk az idén, október elején.


A kormány intézkedései a 2020/21-es tanév szeptemberében

Az iskolakezdésre tavaly szeptemberben is rányomta a bélyegét a koronavírus-járvány. Még, hogy rányomta! Kezdett berobbanni, ennek ellenére a kormány ragaszkodott hozzá, hogy minden iskolatípusban és a felsőoktatásban is személyes jelenléttel, értelmes protokoll nélkül kezdődjön a tanév. A digitális oktatás elrendelése a szakképzésben az intézményvezetők hatásköre lett ugyan, de az Emberi Erőforrás Minisztériumához tartozó intézményekben azt csak az operatív törzs rendelhette el. Életbe lépett az új Nemzeti alaptanterv is, hiába tiltakoztak ellene iskolák százai a járvány kitörése előtt. 473 intézményben vigyázták az iskolaőrök a rendet.

Mindenféle előzetes egyeztetés nélkül, megjelent a Köznevelési stratégia. Radó Péter oktatáskutató szerint „Az Európai Unió számára készített köznevelési stratégia 2021-2030 című dokumentum nem több, mint az uniós forrásokhoz való hozzáférés lepapírozása.”

A kormány úgy próbálta „megoldani” az óvodapedagógusok hiányát, hogy rendeletet hozott arról, délutánonként már elég pedagógiai asszisztensnek vigyáznia a gyerekekre. Ezzel a délutáni fejlesztések lehetősége csökkent.

A hátrányos helyzetű diákokkal foglalkozó Igazgyöngy Alapítványtól, az Ámbédkar Iskolától és az Evangéliumi Testvérközösség iskoláitól a kormány megvonta korábbi támogatásai legalább felét. Ezek az iskolák adománygyűjtésre szorultak azért, hogy fennmaradhassanak. A pénzmegvonás ellen tüntetők az SZFE mellett is kiálltak.

Kötelező pályaorientációs „mérés” volt először a nyolcadikosoknak. Bár a kérdőív – ami az elnevezéssel ellentétben, nem valódi mérés, csak önismereti eszköz – eredménye nem kötelező, sokakat befolyásolhatott a szakképzés lehetőségeinek túlzott hangsúlyozása...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.