2023. december 1., péntek

ÍGY TETT A MAGYAR POLITIKA 10 MILLIÁRD FORINTOT MARK ZUCKERBERG ZSEBÉBE

TELEX
Szerző: HANULA ZSOLT
2023.12.01.


A hatályos magyar törvények szerint egy politikai párt egy választási kampány alatt (ez 50 napot jelent) jelöltenként 6 millió forintot költhet politikai marketingre. Hogy milyen magasról tesz a magyar politika a saját kampányfinanszírozási szabályaira, azt jól illusztrálja a politikai hirdetések egyetlen, valamennyire átlátható szelete, a Meta nyilvános hirdetési adatbázisa, amely szerint az elmúlt négy és fél évben csak a Facebookon sikerült naponta elköltenie ennyit a magyar politikai-közéleti hirdetőknek.

A Meta Ad Library 2019 tavasza óta gyűjti a facebookos fizetett posztokat, és a magyar hirdetők összesített számlája most érte el a 10 milliárd forintos összeget, amivel összesen közel félmillió posztot reklámoztak. Ebből kb. 3 milliárd a tavalyi választási kampány másfél hónapjában füstölt el.

A Meta teljes reklámbevételében ez csak egy apró csepp, de az európai politikai hirdetői mezőnyben ezzel komoly tényezőnek számít a magyar. Az euróba átváltva 26,5 milliós összegünkkel simán lekörözzük az összes szomszédunkat, és úgy általában mindenkit Közép- és Kelet-Európában. Ausztria 18,8 millióval kullog mögöttünk, a lengyelek 22,5-tel, a románok 15,7-tel, a csehek alig 10 millióval. De még meghökkentőbb a különbség például Horvátországhoz (2,9 millió) vagy Szlovéniához (1,1 millió) mérve...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.