2016. február 16., kedd

KLINGHAMMER EGYSZERŰ BEFŐTTJE

HVG ONLINE - VÉLEMÉNY - NYÜZSI
Szerző: L. Ritók Nóra
2016.02.16.


A Klinghammer-interjún sok mindenki kiakadt. Ki a kockás ingért, ki a pedagógusok szünidejének emlegetéséért, ki a tankönyvpiac sajátos megítéléséért, vagy azon, hogy az akadémia állítsa össze a tananyagot. Mondjuk úgy, sokan találtak maguknak szemléznivalót, volt miből.

Nekem speciel a befőtthasonlatra „nyílt ki a bicska a zsebemben” – hogy a volt felsőoktatási államtitkár szavaival éljek. Mert ez a befőttes, ez így hangzott: „Nem kell mételyezni a többieket olyan gyerekekkel, akik alkalmatlanok, mert nem tudják elsajátítani a tananyagot, vagy mert akarati hiányossággal küzdenek és nincs kedvük tanulni. Gondoljon a befőttre: 2-3 rossz szem az egész üveget elronthatja.” Ez egy egyszerű hasonlat, gondolom, azért egyszerűsített le ennyire, hogy így talán a hülye is megérti az oktatáspolitika csapásvonalát.

Persze próbálkoztak régebben körmönfontabb meghatározással, pl. hallhattuk a „szeretetteljes szegregáció” fogalmát, elemzését, amit Balog Zoltán már sosem tud lemosni magáról, aztán később keményebben kellett fogalmazni, megtette ezt Kósa Lajos, miszerint be kell végre látni, hogy az integráció zsákutca. Nem mintha ez az oktatáspolitika próbálkozott volna ezzel tenni bármit is, ők leginkább a szegregáció különféle kifinomult és kevésbé kifinomult módjaiban léptek előre, összekapcsolva ezt az egyházi iskolák hálózatának visszaállításával. Sosem volt ennyi szegregálódó, vagy szegregált általános iskola, mint az utóbbi hat évben...

ITT OLVASHATÓ

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.