2018. január 29., hétfő

ELLOPOTT BANKKÁRTYA? MOSTMÁR TÉNYLEG MINDEN MÁS

AZ ÉN PÉNZEM BLOG
Szerző: Az Én Pénzem
2018.01.29.



Mintha némiképp több bank is elaludt volna az új pénzforgalmi szabályok érvényesítése terén. Úgy tűnik azonban, hogy a múlt hétvégére mindenütt sikerült rájönni, ha a jogszabály díjmentességet ír elő, azt valóban díjmentességként kell értelmezni, és a valós költségek meghatározása sem vehető félvállról.

Az új pénzforgalmi szabályok új világot hoztak a bankkártyások életébe. A legfontosabb változás, hogy míg korábban a bankkártya letiltását megelőzően negyvenötezer forintig a kártyabirtokosnak kellett viselnie a kárt, ez az összeg 2018. január 13-ától 15 ezer forintra olvadt. Ugyanettől az időponttól a kártya ellopását, eltűnését bármikor díj-, költség- vagy egyéb fizetési kötelezettségtől mentesen lehet bejelenteni. A letiltás feloldására is ugyanezt írja el a jogszabály. A pótlásért pedig a bankok csak a ténylegesen és közvetlenül felmerülő költséget számíthatják fel.

Az új törvényt – ahogy azt tapasztaltuk – mintha sok banknak nem sikerült volna elsőre teljesen maradéktalanul megértenie (esetleg komolyan vennie). Érdeklődésünkre kaptunk olyan kioktató választ is, ami után - bár mi egyértelműnek találtuk a jogszabályt - értelmezést kértünk a Magyar Nemzet Banktól (MNB). A jegybank egyértelműen kimondta: „amikor, vagy az ügyfél bejelentése, vagy a pénzforgalmi szolgáltató saját megelőzési intézkedései nyomán valamilyen csalás vagy visszaélés vagy annak gyanúja miatt kerül a fizetési kártya letiltásra, úgy a pénzforgalmi szolgáltató költséget, díjat nem számíthat fel”...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.