2020. január 26., vasárnap

FERENCVÁROSI VILLOGÓ

KOLOZSVÁRI SZALONNA / VENDÉG
Szerző: PANDULA DEZSŐ
2020.01.25.


Aligha van annál menőbb, mint az, ha valaki civilként a kocsiablakon kinyúlva a tetőre tapasztja a kék villogót, és máris zavartalanul nyúzhatja a verdát városszerte. Nincs többé dugóban várakozás, tilosban parkolás. Ripsz-ropsz lehet ügyet intézni, szeretőhöz felugrani egy feketére. Ezt az élményt csak fokozni lehet azzal, ha a sofőr a kocsit fehér kereszttel matricázza fel. Ilyenkor még a rendőr is szalutál, és legföljebb csak utána gondolkodik el azon: hogyan, miért lehet egy terepjárón villogó, mentős matrica?!

Ferencvárosban mindennapos látvány volt, hogy ilyen a járgányok száguldoztak háborítatlanul. Nem az erdélyi „Ferencvárosban”, hanem a budapestiben. Az előbbiről azt kell tudni, hogy egy párját ritkító természetvédelmi területen, a Kovászna megyei Rétyi Nyírben illegálisan, egymás hegyére-hátára összetákolt „hétvégi kulipintyó”-halmaz közkeletű neve ez. A gobé furfang nevezte el így, az áldatlan állapotok kialakulását lehetővé tevő, nem épp a feddhetetlenségéről híres korábbi polgármesterük után.

A 444.hu utánajárt a villódzó rejtélynek és több cikkben osztotta meg a tapasztaltakat. 
Kiderítették, hogy a Bácskai János polgármesterségével fémjelzett korszak gyanús önkormányzati ügyleteinek egyik sztárvállalkozója, Rudits Tibor tudhatja magáénak e lendületes kocsikat. A Ferencvárosi Egészségügyi Szolgáltató KNP Kft.-vel nyélbe ütött megállapodás alapján az illető két terepjárója valamint Bulldog 100 SK-61 típusú brit kétüléses kiképző repülőgépe 2017 végétől beszállt a helyi sürgősségi betegellátásba. Mélyen humanista megfontolások állnak tehát a repkedéssel tetézett esztelen száguldozások hátterében. A jóember még csak pénzt sem kért ellenszolgáltatás gyanánt.

Úgy alakult azonban, hogy a Rudits úr cégének – a Via Alla Felicita /= El A Boldogságig/ Kft.-nek – életmentő szolgáltatásait a szakrendelő soha nem vette igénybe, amiről nevezett igazán nem tehet. Ő szívesen mentett volna, de nem volt rá egészségügyileg igény. Talán jobb is így, a sors úgy hozta ugyanis, hogy a vállalkozó korábban semmilyen kapcsolatban nem állt a gyógyító munkával. Foglalkozása – és vélhetően a tanulmányai is – a kéménysepréshez és -építéshez kötik. Feltételezhető, hogy a neki dolgozó szakik sem gyakorlott mentőápolók, legalábbis a setét ruházatukból ítélve. Ez egy szép, fontos és megbecsült mesterség amúgy, apró szépséghibája, hogy újraélesztésre, injekció beadására, sebkezelésre nem igazán készít fel. De hogy írásunk hőse – sokunkkal ellentétben – egy jó diagnoszta, bizonyítja az, hogy pontosan tudta, kikkel kell jó barátságba keveredni ahhoz, hogy sikeres lehessen a IX. kerületben. Többek között Bácskai János volt polgármester az a személy, akivel gyakorta együtt töltötték el a szabadidejüket. Vitorláscsapat-társak is ők, egy békasajtós vagy valaki hasonló szerzet klassz fotókat is készített róluk a Kékszalag vitorlásversenyen, a hullámzó Balaton tetején Das Boot néven futó hajójukkal. A rendszerváltás utáni szép új világban a kapcsolati tőke aranyat – nem ritkán aranyéletet – ér...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.