2024. február 26., hétfő

MILYEN ISKOLÁBA JÁRNAK A KÖZÉPOSZTÁLYBELI GYEREKEK? TANULÁSI KÖZEG ÉS SZÜLŐI HÁTTÉR – GYORSJELENTÉS AZ OKTATÁSI EGYENLŐTLENSÉGEKRŐL

BUDAPEST INTÉZET
Szerzők: ERŐS HANNA, LACZKOVICH ANNA, SCHARLE ÁGOTA
2024.02.09.


A magyar gyerekek egyre nagyobb része olyan gyengén tud olvasni, hogy esélye sincs továbbtanulni, vagy felnőtt korban új szakmát tanulni. Aki nem tud jól olvasni, az nehezebben talál munkát és kevesebbet keres: ez pedig nem csak neki, de az egész társadalomnak rossz: növeli a munkanélküliséget és az ezzel járó közkiadásokat, és csökkenti a nemzeti jövedelmet. Ez a hátrány a robotizáció terjedésével egyre nagyobb lesz. 

Azt régóta tudjuk, hogy a magyar iskolarendszer a hátrányos helyzetű családok, és különösen a romák gyermekeinek nem ad egyenlő esélyeket. Ebben a gyorsjelentésben azt is megmutatjuk, hogy a középosztály sem jár sokkal jobban.* A diplomások gyerekeinek 45 százaléka jár jó tanulási közeget biztosító osztályba (ahol fejlődnek a gyerekek és többségük magas szinten megtanul olvasni), és csak 21 százalékuk jár olyan iskolába, ahol a gyerekek többsége nem tanul meg alapszinten sem olvasni. Az érettségizett szülők gyerekei közül alig 39 százalék jut be jó tanulási közegű osztályba, míg 28 százalék jár rosszba...


Lásd még:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.