2016. szeptember 26., hétfő

AZ iGENERÁCIÓ SZÁMÁRA ELVISELHETETLEN AZ ISKOLA

IFL, AZ ŐSZINTE GAZDASÁG BLOG
Szerző: Szarvas Norbert
2016.09.25.


Az iskolai rendszer omladozik, a diákok értelmetlenül túlterheltek és egyre inkább közönyösek a tananyaggal kapcsolatban. Tényleg a gyerekekkel van a gond, vagy pedig a tananyag annyira közegidegen, amit egyre nehezebb az iGeneráció számára feldolgozni?
 
Mit jelent az iGeneráció?
 
i, mint internet
- i, mint I-azaz erős énkép
 
Az iGeneráció a teljes életét áthelyezte az internet világába, miközben az énképüket nem az ideák határozzák meg, hanem saját fejlődésük, saját életük előtérbe helyezése. Ennek a generációnak a jellegzetessége, hogy már nem a világot akarja megismerni (hiszen azt az internet miatt már ismeri-legalábbis azt gondolja), hanem a saját életével akar foglalkozni és saját maga számára hasznos és használható tudást kell megszereznie. 
 
Az iGeneráció tagjai már nem magukat kötik a világhoz, hanem a világot kötik magukhoz!
 
Innentől kezdve pedig teljesen értelmezhetetlen számukra a vektorok és halmazelméletek világa, a kovalens kötések vagy például a fotoszintézis mélyreható tanulmányozása. Mind-mind olyan hasztalan tudás, ami képtelen az egyén hétköznapjai számára hasznossá válni. Az általános műveltség pedig messze nem ezeket a tételeket jelenti, hiszen nem lehet mihez kötni. Persze nem arról van szó, hogy bármit is mélyrehatóan tanulmányozzon ez a generáció. Sokkal inkább határozza meg életüket a racionális szakosodás, tehát nem mindenből akarnak egy kicsit tudni, hanem egy konkrét területből minél többet (és a számukra érdektelen területek irrelevánssá válnak).
 
Az iskolarendszernek pedig fejlődnie kell, ha fejleszteni akar valóban. El kell felejteni az akadémisták kinevelését. Ezen idejemúlt felfogás helyét pedig át kell vennie egy új rendszernek, amiben 
 
- az iskola segít szakosodni 
- és az általánosságot a hasznosság váltja fel...
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.