2017. június 1., csütörtök

3 MILLIÁRD FORINTOT KÖLTÖTT A KORMÁNY A PROPAGANDAGÉPRE A "MAGYARORSZÁG ERŐSÖDIK" KAMPÁNYBAN

ÁTLÁTSZÓ BLOG
Szerző: Erdélyi Katalin
2017.05.31.


Tombor András cége közel 1 milliárdot, Garancsi Istváné majdnem félmilliárdot kapott az ország sikerét hirdető reklámokért. Andy Vajna, Habony Árpád, és Mészáros Lőrinc is jól járt a kampánnyal.

Április elején beszámoltunk róla, hogy a Miniszterelnöki Kabinetiroda 2016. november 1. és 2017. február 28. között összesen nettó 10,7 milliárd forint értékű reklámszerződést kötött. Nettó 9,58 milliárd értékben Balásy Gyula cégeit (New Land Media Kft. és Lounge Design Kft.), 1,1 milliárd forint értékben pedig Csetényi Csaba vállalkozásait (Network 360 Kft. és Affiliate Network Kft.) bízták meg kormányzati hirdetések közzétételével.

Közadatigénylésben kértük ki a Rogán Antal által vezetett minisztériumtól a szerződéseket és a hozzájuk kapcsolódó megrendeléseket, amelyekből a pénz felhasználása látszik.
A korábbi hasonló adatigényléseinkkel ellentétben az iratokért most nem kellett bemennünk személyesen, mindent megküldtek elektronikusan. Azonban így sem volt könnyű dolgunk, mert – állami cégektől és intézményektől megszokott módon – szkennelt pdf-eket küldtek, amik ráadásul olyan borzasztó rossz minőségűek, hogy profi OCR-erező programmal sem tudtuk őket excellé alakítani. Vagyis kézzel, egyesével vezettük be az adatokat a homályos pdf-ekből ebbe a táblázatba.

Nem lett hibátlan az összesítésünk, harmincezer forinttal kevesebb szerepel benne, mint a Kabinetiroda dokumentumaiban, ezért olvasóink és az érintett cégek elnézését kérjük. Viszont ez a harmincezer forint az adott időszakban felhasznált 3 milliárd forintnak csak a 0,001 százaléka, ami véleményünk szerint elfogadható hibaarány...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.