2017. július 28., péntek

FAKOCKA

HUPPA BLOG
Szerző: Szele Tamás
2017.07.27.


Fakocka, aszongya, fakocka. Fakocka formájú, fából készült, kocka alakú tárgy. És mi mindent tud ez a fakocka! Megállít egy egész metrószerelvényt, utasokkal, vezetővel, blokkolja fél Budapest forgalmát, késéseket okoz a munkában, egyes sorsdöntő lépések miatta maradnak el – kizárt dolog, hogy ez magától került oda.

De hova?

A metrószerelvény ajtajába. De miről van szó? Tegnap reggel fél nyolckor ismét kiszállították az utasokat egy Újpest felé tartó felújított orosz szerelvényből a Pöttyös utcai állomáson, majd a vonatot a telephelyre vitték, mivel nem működött az ajtóvisszajelző lámpa.

Nem is működhetett, mert az csak akkor jelez vissza, mint neve is mutatja, ha az ajtó rendesen be van zárva, passzentosan, ki ne eshessen senki a szerelvényből menet közben. Ámde és ez egy hatalmas, világnagy, mi több, orbitális, nemzeti ámde, korunk alapkérdése: ott volt a fakocka, az ajtórésben. Így nem záródott az ajtó, nem jelzett a lámpa, nem indult a szerelvény, elkésett a katona és megázott a lova, nem is beszélve számtalan egyéb világméretű esemény elmaradásáról.

Az az átkozott fakocka, az… Ha az nincs, most fehérebb a vaj, puhább a kenyér és Orbán Viktor épp Alföldi Róbertet kérné fel, hogy vállalja újból a Nemzeti Színház igazgatását, utána átszaladna egy kávéra a CEU-ba. De volt, kérem, a magyar történelemben mindig van egy fakocka, és így az egész fontos ajtó kifordul medriből, s elveszti nyílászáró nevét.

De hát miféle volt az a fakocka?

Idézzük a HVG-ből Bolla Tibor BKV-vezérigazgató szavait:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.