2017. augusztus 5., szombat

E-JEGYBEN UTAZÓK

GÉPNARANCS
- BANÁNKÖZTÁRSASÁG BLOG
Szerző: V. Naszályi Márta
2017.08.05.


...Érthető, hogy a kapkodva készült on-line rendszer rosszul működik, de bűncselekmény gyanúját is felveti, hogy a személyes adatok biztonsága sérült. Szánalmas a BKK kommunikációja, egy sérülékeny rendszerért a létrehozók a felelősek: hiába gyártanak összeesküvés-elméleteket, nevetséges dolog egy diákra, összehangolt külföldi hekker-támadásokra vagy a pirézekre fogni, hogy személyes adatok tömegei szivárogtak ki.

A nyilvánvaló hibák mellett az egész történet nagyobb kárt okoz, mint gondolnánk. Az elektronikus jegyrendszer ugyanis nem egyszerűen egy on-line jegyvásárlási lehetőség, hanem komplex közlekedésszervezési eszköz. A közösségi közlekedés szervezéséhez is szolgáltat adatokat, lehetővé teszi egy, a mainál érzékenyebb kedvezményrendszer működtetését és összehangolható a fővárosi parkolási és behajtási rendszerrel is. Például, ha valaki egy nap sorra veszi a jegyeket, akkor ez a rendszer okosan nem von le tőle több pénzt, miután elérte a napijegy árát az aznapi befizetéseivel. Egy szmogos nap esetén egyszerűen beállítható, hogy az ingyenes közösségi közlekedés miatt a bérletesek megvásárolt ideje egy nappal tovább tartson, és hasonlók.

Ezt az elfuserált rendszert viszont hiába farigcsálják, ami alapvetően rossz, abba kár további energiát fektetni. Ráadásul ez a fiaskó aláásta a közlekedőknek az e-jegybe vetett bizalmát, ami talán a legnagyobb károkozása a felelős döntéshozóknak.

Ki tehát a felelős azért, hogy Budapesten nem működik a hatékony közlekedésszervezést és az utazók kényelmét szolgáló elektronikus jegyrendszer?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.