2017. szeptember 30., szombat

A NYOMTATOTT LOKÁLNAK TÖBB MINT A FELE KORMÁNYPROPAGANDA ÉS ÁLLAMI HIRDETÉS

ÁTLÁTSZÓ - VASTAGBŐR BLOG
Szerző: zero
2017.09.30.


2016 nyarán indult el a napi nyomtatott ingyenes Lokál és heti változata, a Lokál extra. A kiadó Habony Árpád főtanácsadó és Győri Tibor – Orbán Viktor jogi tanácsosának – közös médiacége, a Modern Media Group. Az újság kiszorította Simicska Metropolját, ami később meg is szűnt.

Leitner Attila főszerkesztő ilyeneket nyilatkozott az induláskor, és lenti lapoldalak áttekintése után világosan kiderül, hogy Leitner úrnak elég vastag bőr van az arcán.

Akkor miben lesz más a Lokál, mint a Metropol?

- Leginkább a tartalom előállításában. Mi nem MTI-hírgyűjtő újság leszünk, sokkal inkább a saját tartalmat preferáljuk. Eddig is erős szerkesztőséggel dolgoztunk, ez a jövőben még inkább így lesz. Kulcsembereket, tördelőt, vezető szerkesztőt, újságírókat, fotóst hoztunk el olyan lapoktól, mint a Blikk, a Bors, vagy a Magyar Hírlap. És nem csak bulvárral foglalkozókat, hanem szeriőz témákban is jártasakat.

- Az MTI-hírek 90 százalékával már találkozott az interneten az olvasó mire másnap a kezébe kerül a lap, ezért mi a saját tartalomban, a hírhez hozzáadott értékben hiszünk. Olyan újságot szeretnénk, amit reggelente nemcsak az ingyenessége miatt keresnek az emberek. (…)

- Amikor az olvasó kinyitja a lapot, akkor az első oldalakon a hazai és a nemzetközi közélet híreivel találkozik majd. (…)

- Tulajdonosi elvárás, hogy felhúzzuk a piaci hirdetők számát. Ebben folyamatosan fejődünk, lépünk előre, a napilap esetében abban bízunk, hogy még jobb lesz a piaci-állami reklám aránya, az előbbi javára.

Annyira jól sikerült a hirdetéseket “eltolni” a piaci szereplők irányába, hogy az első évben közel 1 milliárdért hirdetett rajta az állam és az állami cégek, de a kvóta-kampányon és a többi agymosó állami “tájékoztatási” kampányon is szépen kaszáltak. De az is kiderült, hogy náluk nincs kézi irányítás és Habony nem szól bele a lap munkájába

2015-ben 803 millió forint bevétele volt a Modern Media Group-nak, ami közel 100%-ban állami (=közpénz) volt. Ezt kemény, megfeszített munkával 2016-ben két és félszeresére, 1 milliárd 986 millió forintra sikerült feltornázni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.