2017. november 28., kedd

ARANYBÓL FOG ÉPÜLNI A KÍNAI VASUTUNK

INDEX
Szerző: SZALAI
2017.11.27.


A Budapest-Kelebia-vasútvonal 750 milliárdos felújítása valószínűleg Magyarország legdrágább vasútépítése lesz. Pedig sík területen megy végig, nem kellenek hidak vagy alagutak. Kínának jól jön, az biztos, de hogy mi miért költünk ilyen sokat erre, az egyáltalán nem világos.

A nagy közbeszerzési kiírás kikerült a MÁV honlapjára, ők intézik majd a közbeszerzési részt, bár magát az építkezést végül egy vegyesvállalat, a Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt. nevű cég végzi több kínai ember, és Pafféri Zoltán, korábbi MÁV-os projektvezető vezetésével. 

Az egész legalább 750 milliárd forintunkba fog kerülni, a finanszírozás 85 százalékát Kína adja titkos kamatozású hitelkonstrukcióban.

Az óriásprojektről ugyan készült megvalósíthatósági tanulmány, de azt tíz évre titkosította a magyar kormány. Így egyelőre nem tudhatjuk, mire jutottak a tervezéskor a két legfőbb, már most jól látható problémánál:
  • semmi szükségünk rá, illetve
  • elképzelhetetlenül drágán óhajtjuk megoldani.
Egyenként is fajsúlyos állítások, érdemes ezért megnézni ezeket alaposabban...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.