2018. június 5., kedd

MILLIÁRDOKAT TAKARÍTANAK BE AZ ÚJ FIDESZES MÉDIABIRODALOM TULAJDONOSAI

444
Szerző: RÉNYI PÁL DÁNIEL
2018.06.05.


Eredményes évet zártak a fideszes sajtótermékek kiadói és tulajdonosai a 2017-es évek beszámolói alapján.

A 2015-ös Simicska-konfliktus után nagy építkezés kezdődött a jobboldalon, annak érdekében, hogy új pillérei legyenek a kormánybarát nyilvánosságnak az elbukott Nemzet-portfólió helyett.
Az új médiarendszerváltás befejezettnek mondható: a Magyar Nemzet és a Metropol megszűnt, a Class FM és a Lánchíd Rádió elhallgatott, a Hír TV milliárdos veszteségeket termel és leépít, a Heti Válasz pedig vevőt keres, a kormánypárti médiába megállás nélkül ömlenek az állami milliárdok.

Mészáros új birodalma: zúduló milliárdok
Mészáros Lőrinc még 2016 őszén vette át a Mediaworkst a Népszabadságot előtte gondosan bezárató osztrák Heinrich Pecinától, hogy a 2,4 milliárdos mínuszból tavaly év végére 4,3 milliárdos profitot varázsoljon.

A vállalat elképesztő ütemben növekedett az Opus Global Nyrt. ernyője alatt és 2016-hoz képest megduplázta amúgy sem szerény forgalmát: 11,3 milliárdról egészen 20,4 milliárdig kúszott fel az árbevétel. A cég alkalmazottainak száma is csaknem háromszorosára duzzadt: egy évvel korábban még csak 442-en dolgoztak a vállalatnál, ma már 1183-an.

A legnagyobb üzlet a megyei lappiac korábbi nagy riválisa, a négy megyei lapot és egy városi újságot kiadó Pannon Lapok Társaságának (PLT) felvásárlása volt. A 2017 októberében beolvadással megszűnt PLT évi 7 milliárdos árbevételt és bő 1 milliárdos profitot vitt magával a Mediaworksbe. Mészáros Lőrinc cége nem állt meg itt: felvásárolta a Nógrád Megyei Hírlapot és ezzel uralja a megyei lappiac több mint 50 százalékát.

A PLT mellett természetesen az adófizetők voltak a siker további kovácsai: a Mediaworks volt ugyanis a kormányzati kampányok egyik legnagyobb kedvezményezettje. A Nemzeti Konzultációróló szóló, 7 milliárdos kormányzati kampányból 2 milliárd landolt a Mediaworksnél, és más állami cégek is százmilliós nagyságrendben tettek be hirdetéseket. A Kantar Média (G7 által szemlézett kutatása szerint) úgy becsüli, hogy listaáron összesen 2,7 milliárd forint állami hirdetést kaszált 2017-ben a vállalat...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.