2018. június 18., hétfő

TELJESEN ÁTRENDEZŐDHET A FIDESZ MÉDIABIRODALMA

NÉPSZAVA ONLINE
Szerző: KÓSA ANDRÁS
2018.06.18.


...a Fidesz-médiát is eléri a már a kormányoldalon is felpörgetett hatalmi-, gazdasági koncentráció. Ennek több jele is van, még a Heti Válasz írta meg, hogy a korábbi bizalmi ember Seszták Miklós is körön kívül került, az állami vagyon felügyelete pedig immár közvetlenül a miniszterelnök alá tartozik, a 24.hu pedig azt közölte, hogy az állami tulajdonban lévő bankokból és a takarékpénztárakból egy OTP-konkurens bankot gründolnak, Mészáros Lőrinc bizalmi embere, Vida József vezetésével. Bár az értesülést Gulyás Gergely csütörtökön „képzelgésnek” minősítette, a Népszava banki forrásból úgy értesült, valóban létezik ilyen elképzelés, igaz, egyelőre csak a tervezés szintjén.

Mészáros Lőrinc még tovább terjeszkedhet a médiapiacon is. Az egyik lehetséges forgatókönyv ugyanis arról szól, hogy a volt felcsúti polgármesterhez kerülhet a jelenleg Andy Vajna érdekeltségébe tartozó TV2 és a két megyei napilap, a Kisalföld és a Délmagyarország. Forrásaink szerint a miniszterelnök elégedetlen a TV2 működésével, mivel egyelőre megszorítani sem sikerült az RTL Klubot, ráadásul a milliárdos állami hirdetésekkel kitömött csatorna állítólag drágán működik. Andy Vajnával egy iparági forrásunk szerint azért is „elégedetlenek”, mert az érdekeltségébe tartozó Bors „nem állt bele eléggé a kampányba”, Vajna a Fideszes kéréseket állítólag azzal hárította el, hogy a bulvárlapot tisztán üzleti alapon akarja működtetni, így a baloldali olvasókat nem akarja elveszíteni azzal, hogy a Lokálhoz vagy a Riposthoz teszi hasonlóvá a Borsot. Egy másik elképzelés szerint egy-egy cégbe szerveznék át az összes kormányközeli nyomtatott lapot, a rádiócsatornákat és a televíziókat is, hogy „átláthatóbb legyen a rendszer működése.

A közterületi reklámozásban is változások jöhetnek, már idézett iparági forrásunk szerint a Fideszből ajánlatot tettek Simicska Lajosnak a Publimont megvásárolására. A plakátcég nem csak nyereségesen működik, de ezen a piacon a Publimont mellett csak a francia JCDecaux a jelentős szereplő. A teljes kormányzati Soros-kampány is a JCDecaux felületein futott, de forrásunk szerint „a Fideszben azt szeretik, ha a bevételek náluk csapódnak le”, így merült fel, hogy megszerezzék az Orbán Viktorral összeveszett Simicska Lajostól a Publimont, aki állítólag hajlik is az eladásra. A végső szót a Fidesz részéről minden esetben maga a miniszterelnök mondja majd ki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.